fbpx

Korhan ABA (UDA) Terapi Yöntemi ile Otizm’den Kurtuldu

BAŞLANGIÇ;

 

İlk olarak konuşma gecikmesi olmuş. Aile nasılsa geçer ve konuşur diye düşünmüş. Bir şeylerin yolunda gitmediğini doktor olan dede fark etmiş. Korhan’ın konuşmaması, komut almaması, ismine tepki vermemesi ile bir doktora götürülmesi gerektiğini söylemiş. Anne, çocuk 6 aylıkken çalışmaya başlamış. Korhan’a o sırada bakıcı tutmuşlar. 2.5 yıl kadar aynı bakıcı evde kalmış. Anne sabah 08.00-18.00 arası çalışıyormuş. En önemli zamanlarının evde bakıcı ile geçmiş olması ve ev dışında vakit geçirilmemesi kayıp zamanlar. Evde bakıcıyla geçen zamanların ayrıntısı bilinmiyor! Çocuk Doktoru Psikiyatrise yönlendirmiş ekleme yaparak “bir şey çıkmayacak merak etmeyin “ demiş.

 

Psikiyatrist otizm teşhisi koymuş. Balık yağı önermiş ayrıca alerji için sonbahar da kullanılmak üzere ilaç vermiş. Yoğun ABA terapisinden faydalanmasını tavsiye etmiş. Aile eğitimi ve bilinçlenme konusunda destek olunmasını istemiş. Eğitim sürecinde karşılaşacağımız engellerden biri olan hiperaktivite v.b. mücadele de ilaç gereksinimi ile destek vereceğini belirtmiş.

 

ABA TERAPİ

 

(PEP-R)

 

Korhan ile Temmuz 2014 tarihi itibariyle merkezimizde ABA Terapi Programı uygulanmaya başlanmıştır. Ağustos 2014’de Uygulanan Pep-R (Otizmli Çocuklar İçin Psikoeğitimsel Profil) Ölçeği Değerlendirme Sonuçları;

 

Takvim Yaşı: 3 Yaş 5 Ay

Gelişimsel Ölçek Profili:

Taklit: 1 Yaş 7 Ay
Algı: 2 Yaş 7 Ay
İnce Motor: 1 Yaş 10 Ay
Kaba Motor: 2 Yaş
El-Göz Koordinasyonu: 2 Yaş 8 Ay
Bilişsel: 1 Yaş 2 Ay
Sözel: 2 Yaş

 

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş 8 Ay

 

VİNELAND Kasım 2014 de uygulanan Vineland Adaptif Davranış Skalası’ndaki alanlara göre uyum düzeyi yaş dilimleri Sonuçları;

 

Takvim Yaşı:3 yaş 9 ay

 

İletişim Becerileri :2 yaş

Günlük Yaşam Becerileri: 1 yaş 6 ay

Sosyalleşme Becerileri: 2 yaş

Motor Becerileri :2 yaş 6 ay

Tüm alt alanların toplam puanlarına bakıldığında

uyum düzey yaşı 2 yaş olarak çıkmıştır.

Ayrıca anne Skalanın uyumsuz davranış çizelgesinde, Korhan’ın herhangi bir problemli davranışı bulunmadığını belirtmiştir.

 

GOBDÖ 

 

Kasım 2014 de Gilliam Otistik Bozukluk Değerlendirme Ölçeği-2-Türkiye Versiyonu ile değerlendirilmiştir.

Takvim Yaşı: 3 Yaş 9 Ay

Yapılan değerlendirme sonucu;

 

OTİSTİK BOZUKLUK İNDEKSİ               : 55

 

*KARAR : Otistik bozukluk görülme olasılığı yok.

 

RAPOR Aralık 2014

 

                      Doğal gelişimde yaşıtlarına göre nerede olduğu Portage Gelişim Ölçeği ile takip edilmektedir. Korhan’ın konuşma seviyesi şuan sorulan sorulara cevap verme ve isteklerini bildirme düzeyindedir. Diyalog kurma, okunan hikayedeki olayı anlatma, yaşadığı/gördüğü bir olayı anlatma, belirli bir konu üzerinde fikir yürütme ve konuşma becerilerinde desteğe ihtiyaç duymaktadır. Korhan ilk geldiği zamanlarda becerileri öğrenirken çok sayıda tekrara ihtiyaç duyarken şuan birkaç deneme ile öğrenmektedir. Korhan, doğal ortamda öğrenme modeline çok yakın bir seviyede olduğu için çalışmalarımız anaokuluna benzer olarak düzenlenen bir ortamda devam edecektir. Korhan’ın gelişimsel yaş olarak yaşıtlarını yakalasa bile tuvalet becerilerinin olmaması yaşıtlarıyla birlikte anaokuluna gidebilmesine engel olacaktır. Bu nedenle tuvalet becerisi bundan sonra takip edeceğimiz eğitim programının önemli bir kısmını teşkil edecektir.

 

ALGI ABA TERAPİ MERKEZİNDEKİ EĞİTİMİ DEVAM ETMEKTEDİR. İLGİLİ BİLGİ VE GÖRÜNTÜLER HAZİRAN 2014-OCAK 2015 DÖNEMİNE AİTTİR.

 

 

Ağustos 2014 Tarihinde Uygulanan PEP-R (Psikoeğitimsel Profil)  Ölçeği Değerlendirme Sonuçları

 

 Mayıs 2015 Tarihinde Uygulanan PEP-R   (Psikoeğitimsel Profil)  Ölçeği Değerlendirme Sonuçları

 

Kasım 2015 Tarihinde Uygulanan PEP-R   (Psikoeğitimsel Profil)  Ölçeği Değerlendirme Sonuçları

Takvim Yaşı: 3 Yaş 5 Ay

 

Gelişimsel Ölçek Profili:

 

Taklit: 1 Yaş 7 Ay

Algı: 2 Yaş 7 Ay

İnce Motor: 1 Yaş 10 Ay

Kaba Motor:  2 Yaş

El-Göz Koordinasyonu:  2 Yaş 8 Ay

Bilişsel: 1 Yaş 2 Ay

Sözel: 2 Yaş

 

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş 8 Ay

 

Takvim Yaşı: 4 Yaş 2 Ay

 

Gelişimsel Ölçek Profili:

 

Taklit: 3 Yaş 5 Ay

Algı: 4 Yaş

İnce Motor: 2 Yaş 10 Ay

Kaba Motor:  5 Yaş 2 Ay

El-Göz Koordinasyonu:  3 Yaş 8 Ay

Bilişsel: 2 Yaş 10 Ay

Sözel: 3 Yaş 9 Ay

 

Gelişimsel Yaş: 3 Yaş 6 Ay

 

Takvim Yaşı: 4 Yaş 8 Ay

 

Gelişimsel Ölçek Profili:

 

Taklit: 3 Yaş 5 Ay

Algı: 5 Yaş 2 Ay

İnce Motor: 4 Yaş

Kaba Motor:  5 Yaş 2 Ay

El-Göz Koordinasyonu:  4 Yaş 8 Ay

Bilişsel: 3 Yaş 3 Ay

Sözel: 4 Yaş

 

Gelişimsel Yaş: 4 Yaş

 

              ALGI ABA TERAPİ MERKEZİNDEKİ EĞİTİMİ SONLANMIŞTIR. MEZUNİYET KÜTÜĞÜNDE YERİNİ ALARAK, AYDA BİR DANIŞMANLIK HİZMETİNDEN FAYDALANMAKTADIR. KREŞ EĞİTİMİ DEVAM ETMEKTEDİR. İLGİLİ BİLGİ VE GÖRÜNTÜLER HAZİRAN 2014-ARALIK 2015 DÖNEMİNE AİTTİR.

 

Diğer Videolarımız
Uygulamalı Davranış Analizi (ABA) Eğitiminde Bir Gelişim Öyküsü
Onur 6 Yaşında yoğun ABA
Show More

ABA (UDA) Terapisi ile Eğitim – Bahar

Bahar Akalın, merkezimizde Şubat 2014 tarihinden itibaren yoğun eğitim almaya başlamıştır. Doğum Tarihi 14 Ekim 2010 olan otistik spektrum bozukluğu tanısında bir kız çocuğudur.

 

Ayda 20 seans ABA Programı uygulanmaktadır. Bahar Akalın’ın 5 Şubat 2014 tarihinde yapılan Pep-r (Otizmli Çocuklar için PsikoEğitimsel Profil) Ölçeği’ne göre; takvim yaşı 3 Yaş 1 Ay iken gelişimsel yaşı 1 Yaş 2 Ay olarak saptanmıştır. Ayrıntıları şöyledir;

 

 

Şubat 2014 Tarihinde Uygulanan Pep-R (Otizmli Çocuklar İçin Psikoeğitimsel Profil)  Ölçeği Değerlendirme Sonuçları

 

Takvim Yaşı: 3 Yaş 1 Ay

 

 

Gelişimsel Ölçek Profili:

 

Taklit: 4 Ay

Algı: 10 Ay

İnce Motor:  1 Yaş 6 Ay

Kaba Motor:  1 Yaş 4 Ay

El-Göz Koordinasyonu:  1 Yaş 4 Ay

Bilişsel:  10 Ay

Sözel:  1 yaş 5 Ay

 

 

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş 2 Ay

 

 

 


 

Görüntüler, şubat –haziran 2014 tarihleri arasına aittir. 5 ay boyunca toplam 100 seans yapılan ABA programından kesitler bulunmaktadır.

Otizm’de ABA (UDA) Terapi ile Öğrenme – İbrahim

İbrahim Mert Küçüközdemir, Algı ABA Terapi Merkezinde Aralık 2013 tarihinden itibaren yoğun ABA terapisi almaya başlamıştır. Doğum Tarihi, 30 Eylül 2006 olan, otistik spektrum bozukluğu tanısında bir erkek çocuktur.

7 aylık eğitiminde 210 saat kadar ABA seansı görmüştür. Eğitimi Algı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde 8 bireysel 4 grup şeklinde M.E.B. raporuyla devam etmektedir.

İbrahim’e 4 Aralık 2013 tarihinde yapılan Pep-r (Otizmli Çocuklar için PsikoEğitimsel Profil) Ölçeği’ne göre; takvim yaşı 7 Yaş 2 Ay iken gelişimsel yaşı 1 Yaş 10 olarak saptanmıştır. 14 Haziran 2014 tarihinde yapılan Pep-r Ölçeği’ne göre; takvim yaşı 7 Yaş 8 Ay iken gelişimsel yaşı 2 Yaş 8 Ay olarak saptanmıştır.
 

Aralık 2013 Tarihinde Uygulanan Pep-R (Otizmli Çocuklar İçin Psikoeğitimsel Profil)  Ölçeği Değerlendirme Sonuçları Haziran 2014 Tarihinde Uygulanan Pep-R (Otizmli Çocuklar İçin Psikoeğitimsel Profil)  Ölçeği Değerlendirme Sonuçları
Takvim Yaşı: 7 Yaş 2 Ay 

 

Gelişimsel Ölçek Profili:

 

Taklit: 1 Yaş 7 Ay

Algı: 2 Yaş 6 Ay

İnce Motor:  3 Yaş 7 Ay

Kaba Motor:  3 Yaş 1 Ay

El-Göz Koordinasyonu:  2 Yaş 8 Ay

Bilişsel:  1 Yaş 6 Ay

Sözel:  8 Ay

 

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş 10 Ay

Takvim Yaşı: 7 Yaş 8 Ay 

 

Gelişimsel Ölçek Profili:

 

Taklit: 2 Yaş 3 Ay

Algı: 3 Yaş 2 Ay

İnce Motor:  4 Yaş

Kaba Motor:  3 Yaş

El-Göz Koordinasyonu:  4 Yaş 5 Ay

Bilişsel:  2 Yaş 5 Ay

Sözel:  1 Yaş 6 Ay

 

Gelişimsel Yaş: 2 Yaş 8 Ay

 

Gelişimsel ölçek profiline bakıldığında;

  • Taklit: 8 ay
  • Algı : 8 ay
  • İnce Motor: 5 ay
  • Kaba Motor: -1 ay
  • El-Göz Koordinasyonu: 1 yaş 9 ay
  • Bilişsel: 11 ay
  • Sözel: 10 ay
  • Gelişimsel yaşı: 10 ay ilerleme kaydedilmiştir.

 

ABA (UDA) Eğitimi ile Öğrenme – Arda

Arda merkezimizde Kasım 2013 tarihinden itibaren yoğun ABA eğitimi almaya başlamıştır. Arda 1 Kasım 2013 tarihinde yapılan PEP-R ölçeğine göre; takvim yaşı 7 yaş 3 ay iken, gelişimsel yaşı 1 yaş 7 ay olarak saptanmıştır.Arda 17 Temmuz 2006 doğumlu, Otizm tanılı bir çocuktur.

 

Taklit: 1 yaş 7 ay
Algı : 4 ay
İnce Motor: 2 yaş 10 ay
Kaba Motor: 2 yaş 8 ay
El-Göz Koordinasyonu: 2 yaş 3 ay
Bilişsel: 1 yaş 2 ay
Sözel: 8 ay
Gelişimsel yaşı: 1 yaş 7 ay
Çalışılan ABA program başlıkları şu şekildedir:
B-Görsel Performans (Visual Performance)
C-Alıcı dil (Receptive Language)
D-Motor taklit (Motor Imitation)
E-Sözel taklit (Vocal Imitation)
F-İstek bildirme (Requests
K-Oyun ve boş zaman aktivitesi (Play and Leisure
L-Sosyal etkileşim (Social ınteraction)
S-Yazma (Writing)
Z-İnce motor (Fine motor

 

Arda Algı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde raporuyla eğitimlerine devam etmektedir.

 

Ağustos 2014

 


 
ABA (UDA)’da Uygulamalı Aile Eğitimi’nde Gölge Ablaya Destek
 

ABA (UDA) Terapi İle İlerleme – Ömer

Ömer Y., merkezimizde Ocak 2014 ile Haziran 2014 tarihleri arasında ayda 20 saat olmak üzere yoğun eğitim almıştır. ABA Programı uygulanmıştır.6 ayın sonunda Algı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde raporuyla egitim öğretimine devam etmektedir.

 

Ömer Yusuf, program öncesi değerlendirmeye alındığında;
– Vurma,
– Saç çekme,
– Isırma,
– Ayakkabı ve çoraplarını çıkarma
– Kendini yere atma gibi seans işleyişini bozacak durum ve davranışlar gözlenmiştir. Gözlemler üzerine, ilk olarak, bu davranışların ortaya çıkmadan kontrol altına alınması amaçlanarak, ‘İstek Bildirme’ alanında programlar eklenmiş ve çalışılmaya başlanmıştır. Programların çalışılmasıyla birlikte, bu davranışların hızla ortadan kalktığı görülmüştür ve devam eden süreçte benzer durumlar ile karşılaşılmamıştır. Bu konuda, aile bireyleri de bilgilendirilmiş, Ömer Yusuf’a karşı ortak ve tutarlı bir davranış izlenmesi ile bu ve benzeri durumlarda nasıl davranılması gerektiği konusunda salık verilmiştir.

 

Ömer Y. 3 Haziran 2014 tarihinde yapılan 2. Pep-r (Otizmli Çocuklar için PsikoEğitimsel Profil) Ölçeği’ne göre; takvim yaşı 3 Yaş 10 Ay iken gelişimsel yaşı 2 Yaş 4 Ay olarak saptanmıştır.

 

Ocak 2014 Tarihinde Uygulanan Pep-R (Otizmli Çocuklar İçin Psikoeğitimsel Profil) Ölçeği Değerlendirme Sonuçları

 

Takvim Yaşı: 3 Yaş 5 Ay

Gelişimsel Ölçek Profili:

Taklit: 1 Yaş 3 Ay
Algı: 1 Yaş 5 Ay
İnce Motor: 1 Yaş 10 Ay
Kaba Motor: 2 Yaş 2 Ay
El-Göz Koordinasyonu: 1 Yaş 4 Ay
Bilişsel: 1 Yaş
Sözel: İfade edici dil becerileri gelişme aşamasındadır.

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş 6 Ay

Haziran 2014 Tarihinde Uygulanan Pep-R (Otizmli Çocuklar İçin Psikoeğitimsel Profil) Ölçeği Değerlendirme Sonuçları

 

Takvim Yaşı: 3 Yaş 10 Ay

Gelişimsel Ölçek Profili:

Taklit: 3 Yaş
Algı: 2 Yaş 7 Ay
İnce Motor: 3 Yaş 3 Ay
Kaba Motor: 5 Yaş 1 Ay
El-Göz Koordinasyonu: 2 Yaş 4 Ay
Bilişsel: 2 Yaş 1 Ay
Sözel: İfade edici dil becerileri gelişme aşamasındadır.

 

Gelişimsel Yaş: 2 Yaş 4 Ay

Buna göre

taklit alanında 21 ay,
algı alanında 14 ay,
ince motor alanında 17 ay,
kaba motor alanında 33 ay,
el göz koordinasyon alanında 12 ay,
bilişsel alanda 13 ay,
sözel gelişme aşamasında,
genel gelişimsel yaşı 10 ay olarak ilerleme kaydedilmiştir.

 

Ailesi duygularını şöyle bir yazı ile belirtmiştir:

 

5 ay önce, Ocak 2014 itibariyle bu merkezde eğitim almaya başladık. İlk geldiğimiz günü hiç unutmuyorum. Ömer’in gözyaşları ve çığlıkları hiç aklımdan çıkmıyor. Buraya geldiğimizde dil gelişimi yetersiz, sosyal iletişimi zayıf, taklit yeteneği gelişmemiş, bizi dinlemeyen, hırçın, oyuncaklarla oynamayan, kitap sevmeyen, ısırma, tırmalama, vurma, kendini yere atma gibi birçok problem davranışları olan bir çocuk vardı. Evet, sadece 5 ay evvel umudumun umutsuzluğuma yenik düştüğü çok zamanlar olsa da umudumu hiç kaybetmedim. Annelerin evlatları söz konusuysa bir yerlerde mutlaka bir çözüm vardır. Bu sürecin sonunda hayatımız çok değişti. Ömer bizi dinliyor, oyunlar oynuyor, taklit yeteneği gelişti, problem davranışları yok denecek kadar azaldı. Tam bir kitap kurdu oldu, tanımadığı insanlarla bile iletişim kurabiliyor. Burada kazandığımız o kadar çok şey var ki… Terapistleri izlerken nerede hata yaptığımızı, nasıl yanlış davrandığımızı da görmüş olduk. Bu Ömer ile olan iletişimimize çok büyük fayda sağladı. Biz de burada görerek yaşayarak öğrendik. Şu an çok mutluyum.
Ben öncelikle gülen yüzünü hiç eskitmeyen terapistimize ve her türlü desteğiyle yanımızda olan koordinatörümüze çok teşekkür ediyorum. Algı ABA ailesi olarak yolunuz açık olsun.
Sevgilerle.

 

Vildan Ç.
Mayıs 2014

Otizm’de ABA (UDA) Eğitimi ile Bir Gelişim Öyküsü – Berkay

Berkay Yasin, Otizm tanısı ile Mart 2011 tarihinden itibaren Algı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde 8 bireysel 4 grup toplam 12 seans, Şubat 2012 tarihinden itibaren Algı ABA Terapi Merkezi’nde ayda 40 seans ABA Eğitimi almaktadır. Son dönemlerde konuşma başlangıcı ile beraber iletişimin kalitesi artmıştır

Görüntülerde Psikolog Elif SANAL ile 16 ağustos 2013 tarihindeki Saat: 13.40 daki ABA Eğitimi’nden bir kesit mevcuttur.

Görüntülerde Psikolog Elif SANAL ile 16 ağustos 2013 tarihindeki Saat: 14.19 daki ABA Eğitimi’nden bir kesit mevcuttur.

Görüntülerde Psikolog Elif SANAL ile 27 ağustos 2013 tarihindeki ABA Eğitimi’nden bir kesit mevcuttur

Görüntülerde Psikolog Elif SANAL ile 2014 yılı içinde yapılan ABA Eğitimi’nde Sosyodramatik oyun ile ilgili bir kesit mevcuttur

Otizm’de ABA (UDA) Eğitimi ile ilerleme – İnan

İnan Şimşek, merkezimizde Şubat 2014 tarihinden itibaren ayda 120 seans olmak üzere yoğun ABA eğitimi almaya başlamıştır. Fransa’da Türkçe ABA eğitimi alabileceği bir yer bulamadığı için ülke değiştirerek merkezimize gelmiştir.

İnan Şimşek’in 1 Temmuz 2014 tarihinde yapılan ikinci Pep-r (Otizmli Çocuklar için Psiko-Eğitimsel Profil) Ölçeği’ne göre; takvim yaşı 4 Yaş 2 Ay iken gelişimsel yaşı 1 Yaş 9 Ay olarak saptanmıştır.

Gelişimsel Ölçek Profiline bakılacak olduğunda;
Taklit Becerilerinde 10 Ay
Algı Düzeyinde 1 Yaş 4 Ay
İnce Motor Becerilerinde 1 Yaş 5 Ay
Kaba Motor Becerilerinde 2 Yaş
El-Göz Koordinasyonunda 1 Yaş 4 Ay
Bilişsel Performansında 6 Ay
Sözel Performansında 10 Ay
ilerleme kaydedilmiştir.

Şubat 2014 Tarihinde Uygulanan Pep-R (Otizmli Çocuklar İçin Psikoeğitimsel Profil) Ölçeği Değerlendirme Sonuçları
Takvim Yaşı: 3 Yaş 9 Ay

Gelişimsel Ölçek Profili:

Taklit: 7 Ay
Algı: 10 Ay
İnce Motor: 11 Ay
Kaba Motor: 1 Yaş 2 Ay
El-Göz Koordinasyonu: 1 Yaş
Bilişsel: 9 Ay
Sözel: 7 Ay

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş

Temmuz 2014 Tarihinde Uygulanan Pep-R (Otizmli Çocuklar İçin Psikoeğitimsel Profil) Ölçeği Değerlendirme Sonuçları
Takvim Yaşı: 4 Yaş 2 Ay

Gelişimsel Ölçek Profili:
Taklit: 1 Yaş 5 Ay
Algı: 2 Yaş 2 Ay
İnce Motor: 2 Yaş 4 Ay
Kaba Motor: 3 Yaş 2 Ay
El-Göz Koordinasyonu: 2 Yaş 4 Ay
Bilişsel: 1 Yaş 3 Ay
Sözel: 1 Yaş 5 Ay

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş 10 Ay

 

ABA (UDA) Terapi Eğitimi Sonrası İlerleme – İpek

11 şubat 2011 doğumlu İpek E. merkezimize konuşma ve gelişim geriliği şikayeti ile Kasım 2013 tarihinde gelmiştir. Ebeveynlerinin anlatımına göre İpek dış dünya ile olan tüm iletişiminde isteklerini işaret dili ile anlatma eğilimindeydi. Ebeveynleri ilk olarak İpek’i çocuk psikiyatrisine götürmüş, psikiyatristin tavsiyesi ise kreş/oyun grubu olmuştur. Bir buçuk ay boyunca kreşe giden İpek adaptasyon sorunu nedeniyle devam etmemiştir. Daha sonra Algı ABA Terapi Merkezi’ne gelmişlerdir.

07 Kasım 2013 tarihinde yapılan aile görüşmesi ve değerlendirmede (2 yaş 8 ay 26 günlük ipek) alınan bilgiler doğrultusunda; Göz kontağı ve oyuncağa ilgi başlangıçta zayıf, sonrasında artış var. Tren sesinde (Ç) sesini taklit eder, Başka ses işitilmedi.İhtiyaçlarını karşılamak için sesini kullanmıyor. Elinden tutup istediği şeye yönlendirme var.8 Aylıkken yürümeye başlamış.
Biberon kullanmadan suyu bardaktan içmeye başlamış.Çatal Kaşık kullanan katı yiyeceklere alışkın bir çocuk.Anne, Baba dışında zorunlu kaldığı bazı kelimelerin haricinde sesini kullanmamış.Baba işe giderken hayır gibi yada köpek sesinde hav diyip sonrasında konuşmama gibi durumları varmış.Su istiyorsa bardakların yanına çekiyormuş, yiyecek istiyorsa dolaba gidip istediğini parmağıyla göstermeyi seçiyormuş.Hayvan seslerini taklit ettiği söylendi.İstediği olmadığında ağlama, yere yatma ve yeri tekmeleme varmış.Yabancıların yanında içine kapanık ailenin yanında daha rahatmış.Tuvalet eğitimi henüz yokmuş.
Denver testinde (test esnasında takvim yaşı tahmini 20-22 ay)
Kişisel Sosyal: 15 Ay
İnce Motor: 24 Ay
Dil Gelişimi: 14 Ay
Kaba Motor: Normal

Kasım 2013 yapılan PEP-R (PsikoEğitimsel Profil) Ölçeği’ne göre;
Takvim Yaşı: 2 Yaş 9 Ay
Gelişimsel Ölçek Profili
Taklit: 2 Yaş
Algı: 2 Yaş 1Ay
İnce Motor: 2 Yaş 4 Ay
Kaba Motor: 1 Yaş 10 Ay
El Göz Koordinasyonu: 2 Yaş
Bilişsel: 1 Yaş 8 Ay
Sözel: 1 Yaş 5 Ay

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş 9 Ay

İpek kasım 2013 tarihinden itibaren ayda 20 seans ABA terapisi almaya başlamıştır. Terapide sırasıyla:
-Taklit
– Algı
– İnce Motor
– Kaba Motor
– El-Göz Koordinasyonu
– Bilişsel performans
– Sözel Performans alanlarında eğitim uygulandı ve İpek masa başı faaliyetlerinde ilk başlarda yaşadığı tüm motivasyon eksikliğini aştı.

ABA eğitimi sayesinde:
– Davranışsal kontrolünü kendisi sağlayabilmekte,
– Dil becerilerini bağımsız bir şekilde kullanabilmekte,
– İletişim başlatıp devam ettirebilmekte,
– Karşılıklı sosyal oyunlar oynayabilmektedir.

İpek ABA terapisi sonucunda;7 ayda 13 aylık bir ilerleme kaydetmiştir. Kurumumuza başvurduğunda yaşıtlarından 12 Ay geride olan İpek, şu anda yaşıtlarından sadece 4 ay geridedir.
Tuvalet eğitimini tamamlamış, etkili iletişim becerisi ilerlemiş, işaret dilinden uzaklaşıp konuşma becerisi yükselmiş olan İpek artık kreşe ve oyun gruplarına hazır bir çocuk haline gelmiştir.

———————————————————

Nisan 2014 tarihinde uygulanan PEP-R ölçeği değerlendirme sonuçları
Takvim Yaşı: 3 Yaş 2 Ay
Gelişimsel Ölçek Profili
Taklit: 3 Yaş
Algı: 4 Yaş
İnce Motor: 3 Yaş 3 Ay
Kaba Motor: 3 Yaş 10 Ay
El Göz Koordinasyonu: 2 Yaş 4 Ay
Bilişsel: 2 Yaş 11 Ay
Sözel: 2 Yaş 11 Ay
Gelişimsel Yaş: 2 Yaş 10 Ay

ABA Eğitiminde Bir Başarı Hikayesi “4 Ayda Konuşmaya Başladı”

Batur 26 Mart 2010 doğumludur. İsteklerini hiçbir şekilde talep etmiyor ,anneye bağlı olmaması  ailesinin dikkatini çekmiştir.Batur 5 aylıkken annesinin“bu çocuk bizi duymuyor mu?”şüphesi üzerine işitme testleri yaptırılmış fakat tüm testler işitmede sorun olmadığını göstermiştir.  Ama annesinin kuşkularının bitmemesi üzerine eğitime başlanmıştır.

 

Batur 25 ekim 2011 tarihinde , 1 yaş 7 aylık iken evinde ve merkezde olmak üzere yoğun ABA eğitimine başlamıştır. Tanısı gelişim geriliğidir.Programına ilk Göz Kontağı ve Bir Adımlı Yönerge Alma ile başlanmıştır. Kaba Motor Hareketleri Taklit, nesne hareket takliti, istediği bir şeyi işaret etme, eşleme becerileriyle devam edilmektedir.  Baturun’in oyun zamanlarında istediği bir şeye yönelmesi ve yöneldiği aktiviteyi devam ettirebilmesi hedeflenmiştir. Merkezimizin aile ile birlikte yaptığı aylık toplantılarda, yapılan eğitimler gösterilip başarı performansı değerlendirilerek, ailenin zorlandığı konular ele alınıp çalışılmıştır. Örneğin; Batur anneye karşı ilgisizken anneyle beraber seans sonlarında yaptığımız çalışmalar sayesinde anneye olan bağlılığı artmıştır, annesinin gittiğini fark ediyor ve buna tepki olarak ağlayabiliyor, annesi geldiğinde kollarını uzatıp kucağına alması isteğini belirtebilir durumdadır.

 

Batur, merkezimizde eğitim aldığı 3 aylık süre içerisinde, Bir adımlı yönerge alma , Göz kontağı, Nesne hareket taklidi, Kaba motor hareket taklidi, Eşleme becerilerinde büyük bir başarı göstermiştir ve bu becerileri çalışmaya devam edilmektedir. Bu süre içerisinde 1 kez  pep-r  testi uygulanmıştır.

Bu ölçüt sonucunda;

                                Taklit:    3 ay

                                   Algı:    11 ay

                      İnce motor:    12 ay

                     Kaba motor:    13 ay

El – Göz koordinasyonu:    5 ay

                              Bilişsel:    9 ay

                                 Sözel:    İfade dili gelişmemiştir.

   Genel gelişimsel skor:    12 ay olarak tespit edilmiştir.

 

 

Ekim- Aralık 2011 tarihleri arasında aldığı 94 saatlik eğitimin görüntülerinden bir kesit mevcuttur. Ocak 2012 tarihinde videosu oluşturulmuştur.

 

ABA Eğitiminde Bir Başarı Hikayesi “Yaşıtlarıyla Ana Okuluna Başladı”

Musti, 3 yaş 3 aylıkken Kasım 2009’da Algı ABA Terapi Merkezi’nde yaygın gelişimsel bozukluk tanısı ile eğitimlere başlamıştır. Yaklaşık 4 ay süren ayda 40 saat  aldığı eğitim 20 ana program başlığı altında yürütülmüştür. Eğitim sonunda yaşıtları seviyesine ulaşarak bir anaokulu programına yerleştirilmiştir.

 

1 2

Search

+

 

DUYURU

ALGI ABA TERAPİ MERKEZİNİN İSİM DEĞİŞİKLİĞİ HK;

ALGI ABA TERAPİ ve ÇOCUK GELİŞİM MERKEZİ

2007-2008 Akademik Yılında eğitim ve öğretime başlayan kurumumuz, bu sene 12. yılını geride bıraktı. 12 yıllık gelişimimiz içinde, Dünya ve ülkemiz özel eğitim tarihinden, kültüründen ve camiasından güç aldığımız kurumumuz, aynı zamanda geleceğe vizyoner bakan anlayışla da önümüzü açtı. Bu anlamda açıldığımız günden bu güne, topluma faydalı olabilmek adına çıktığımız yolda, sistemimizde devam eden tüm çocuk ve ailelerimizin yaşam kalitelerini yükselttik ve yükseltmeye de devam ediyoruz. 7 Dokunuş ismini verdiğimiz takvim yaşı ile gelişim yaşını eşitlediğimiz çocuklarımızın sayısı da gittikçe artmaktadır. Saygın, itibarlı, güvenilir bir “Algı” oluşturmaya devam ediyoruz.

Amerika Atlanta’da bulunan, 2012 yılından bu güne know-how aldığımız ALL KİDS FİRST kurumu, BHCOE– Behavior Health Center of Excellence kurumu tarafından akreditasyona layık görülmüştür. Aile ve terapist memnuniyetinde, aile eğitiminde, terapist hizmet içi eğitiminde, ABA etik kurallarında, terapist kualifikasyonunda, ABA alanında, öğrenci gelişim oranı alanlarında  %95 başarı kriterini yakaladığı için bu yetkiyi hak etmiştir. Partnerimizin bu akreditasyona layık görülmesinden dolayı gururluyuz.

ALGI GRUP bünyesinde yer alan ve AR-GE birimimiz olan ALGI ABA TERAPİ MERKEZİ; ABA Terapi beraberinde sırasıyla, dil ve konuşma terapisi, fizyoterapi, oyunla tedavi, çocuk gelişim testleri, zihin kuramı, yetişkin psikiyatrisi, beslenme ve yeme bozuklukları yaklaşımları ile çalışmalarını tüm hızıyla devam ettirmektedir. Tüm bunların ışığında bugün sizlerle uzun süredir üzerinde çalıştığımız ve yeni bir uygulama olarak kurumumuza kazandıracağımız, “oyun temelli sosyal beceri grupları” ndan da bahsetmekten gurur duyuyorum. En geç bu yıl sonuna kadar tam gün ve yarım gün programları ile karşınıza çıkmaya hazırlanıyoruz. Böylelikle bir çatı altında, özel çocuklarımız ve aileleri için gerekli tüm eğitim öğretim ortamının var olmasını sağlamış olacağız.

Bu bağlamda bizler de gördük ki, sadece ABA Terapi yapmıyoruz. Zaman içinde hizmet çeşitliliğimize kattığımız ve katacağımız başlıklardan dolayı ismimizin yanına ek getirmek kaçınılmaz gibi duruyordu. “Algı ABA Terapi ve Çocuk Gelişim Merkezi” olarak bundan böyle anılmaktan gurur duyacağımızı bildirmek isterim.

Çok güçlü bir kadro ve uyumlu bir takım çalışması ile yapılacağına inandığımız, eğitimde yüksek standartların gerçekleştirilmesi, tüm programlarımızın buna hizmet etmesi en büyük dileğimizdir.

Sevgilerimle,

Selim Parlak

Kurucu / Direktör

Algı ABA Terapi ve Çocuk  Gelişim Merkezi