fbpx

Otizmi Anlamanın Bambaşka Bir Yolu

23 Tem 2019 Kitap

 

Otizm bir hastalık değildir. Otistik çocuklar ve yetişkinler hepimiz gibi gelişim aşamalarından geçerler. Onlara yardım etmek için, onları “düzeltmemiz” gerekmez. Onları doğru anlamamız ve sonra kendimizi, yani inançlarımızı, tutumlarımızı ve eylemlerimizi gözden geçirerek değiştirmemiz gerekir.

Dr. Barry Prizant’ın felsefesi budur. 2017 yılında Amerika Otizm Derneği’nin Dr. Temple Grandin Ödülü’nü alan Otizmi Anlamanın Bambaşka Bir Yolu, Dr. Prizant’ın hayatını adadığı çalışmanın sonucudur. Kırk yılı aşkın bir süre boyunca, binlerce ailenin otizmle ilgili deneyimlerini yeniden tanımlamalarına ve kendilerine destek olan profesyonellerin içgörü ve etkinliğini derinleştirmelerine yardım etmiştir. Aileler, eğitimciler ve klinisyenler, Dr. Prizant’ın çalışmalarından müthiş örneklerle dolu bu kitapta, çok sayıda strateji ve öneri bulacaklar.“[Barry Prizant] Onun yaklaşımını seviyorum.”

– Temple Grandin, Otizmli Beyin ve Resimlerle Düşünmek kitaplarının yazarı

(Tanıtım Bülteninden)

  • Kitap Adı: Otizmi Anlamanın Bambaşka Bir Yolu
  • Yazar: Barry M. Prizant
  • Yayınevi: Paloma Yayınevi
  • Hamur Tipi: 2. Hamur
  • Sayfa Sayısı: 292
  • Ebat: 14 x 21
  • İlk Baskı Yılı: 2019

Yalan Söylediğimi Nasıl Anladın?!

16 Oca 2018 Kitap

“ İnsanlar mutlu olmak isterler. Pek çoğumuz bir tiyatronun güvenli sınırları ya da bir romanın arka ve ön kapakları dışında korku, kızgınlık, mutsuzluk ve ıstırap gibi duyguları deneyimlemek istemeyiz. Yine de bu duygular olmadan da yaşayamayız. Buradaki mesele, bu duygularla nasıl daha iyi bir hayat sürdüreceğimizdir. Kişinin duygusal yaşamının gelişimi konusunda son kırk yılda öğrendiğim ve yararlı olduğuna inandığım her şeyi bu kitaba dahil ettim. Yazdıklarımı çoğunlukla kendi deneylerimle ya da duygular üzerine çalışan diğer bilim insanlarının deneyleriyle destekledim. Uzmanlığım ağırlıklı olarak duyguların yüzdeki ifadelerinin okunması ve ölçülmesi üzerine gelişti. Bu konuda, oldukça donanımlı bir biçimde, karşılaştığım yabancıların, dostların ve aile fertlerinin yüzlerindeki neredeyse herkesin gözünden kaçan incelikleri görebilir hale geldim; böylelikle çok fazla bilgi topladım. Anlattığım şeylerin pek çoğu, yüzdeki ifade biçimleri konusunda yapmış olduğum kültürler-arası çalışmalardan etkilendi. Bu çalışmalardan elde ettiğim kanıtlar genel olarak psikoloji disiplinine, özel olarak ise duygulara bakış açımı mutlak anlamda değiştirdiler. ” – Paul Ekman

Paul Ekman, California Üniversitesi, Psikiyatri Bölümü öğretim üyesidir. Bugüne kadar, aralarında Amerikan Psikoloji Birliği’nin Seçkin Bilimsel Katkı Ödülü ile Chicago Üniversitesi Beşeri Bilimler Fahri Doktora ünvanının da bulunduğu birçok ödüle layık görülmüştür. Ekman, yakın dönemde yapılan çalışmalar bazında, 20.yy’ın en etkili psikologları arasında yer almaktadır. Ekman’ın ilgi alanları; sözsüz davranış ve iletişim, özellikle kişiler arası iletişimde yalan ve duyguların ifadesi ve psikolojisi konuları üzerine odaklanmaktadır. Ekman, 1970’lerde, psikolog meslektaşı Wally Friesen ile birlikte yüz ifadelerini ölçmeye yönelik, Yüz Hareketi Kodlama Sistemi adlı bir sistem geliştirmiştir. Bu sistem günümüzde dünya üzerinde yüzlerce bilim insanı tarafından kullanılmaktadır. Ekman, FBI, CIA ve ATF gibi hükümet kurumlarına, avukatlar, yargıçlar ve polislere ve ayrıca Pixar ve Industrial Light and Magic gibi animasyon stüdyoları da dahil olmak üzere çeşitli şirketlere duygusal ifadeler konusunda sıklıkla danışmanlık hizmeti vermektedir.

Paul Ekman’ın keşfi, başarısı ve hayatı, FOX’un popüler dizisi Lie To Me (Bana Yalan Söyle)’ye konu olmuş, baş kahraman olan Dr. Cal Lightman, kendisinden esinlenilerek yaratılmıştır. Paul Ekman’ın yayımlandığı tarihten itibaren bestseller özelliğini kaybetmeyen kitapları ve Lie To Me dizisi, duygularımız ve istemsiz hareketlerimiz arasındaki işleyişi yansıtarak, duygusal ve sosyal hayatımızı geliştirmemiz yönünde yepyeni bir vizyon kazanmamıza sebep olmuşlardır.

Orijinal Adı: Emotions Revealed

Yayın Yönetmeni: Cem Mumcu

İngilizceden Çeviren: Erdem İlgi Akter

Editör: Ömer Erte

Kapak Uyarlama: Okuyan Us

Sayfa Sayısı:392

Boyut: 13,5 x 21

ISBN: 978-605-4054-70-1

Otizmi Olan Çocuklara Zihin Okumayı Öğretmek – Çalışma Kitabı

2 Oca 2018 Kitap 1

Otizm ve otizmle ilişkili bozukluklara sahip çocukların düşünceler, inançlar ve niyetlere dair karşılaştıkları güçlükler oldukça iyi incelenmiştir. “Otizmi Olan Çocuklara Zihin Okumayı Öğretmek Uygulamalı Bir Rehber”, eğitimciler ve ebeveynler için OSB’li bireylerin diğer insanların zihinlerini anlamaya yardımcı olmada oldukça yararlı ve yenilikçi bir kaynak olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu yeni çalışma kitabı etkili yaklaşımların, stratejilerin ve uygulamayı kolaylaştıran başlıkların olduğu ve yazarların orijinal çalışmalarına dayanarak yapılmış, OSB’li bireylerin sosyal ve iletişimsel problemlerine yardımcı olacak bir içeriğe sahiptir.

Yazarların orijinal kitabıyla birlikte çalışabileceğiniz bu çalışma kitabı aşağıdaki konuları içermektedir:
1- İnsanların farklı şeyler hakkında bilgi sahibi olabileceklerini ve farklı şekillerde görebileceklerini anlama;
2- Görme ile bilme arasındaki bağlantı;
3- Bir kimse bir şeyi görmediğinde o şey hakkında bilgi sahibi olmayacağının farkında olma;
4- Bilgi ve inancın davranışla (insanların söyledikleriyle ve yaptıklarıyla) doğrudan ilişkili olduğunu anlama.
“Otizmi Olan Çocuklara Zihin Okumayı Öğretmek; Çalışma Kitabı”; profesyoneller, ebeveynler ve OSB’li bireyleri yönlendiren herhangi bir kimse için paha biçilmez bir kaynaktır.
Bu el kitabı, otizmi olan yetişkinlere ve çocuklara zihinsel durumları nasıl öğretebileceğimizle ilgili az bulunur fikirler ve teknikler sunarken, bir yandan da bu durumlara dair ihtiyaçların günlük hayattaki sosyal becerilerle olan bağlantısını da kaybetmeden yapıyor.

Prof. Uta Frith, University of College London, UK
Çalışma kitabı bize “Otizmi Olan Çocuklara Zihin Okumayı Öğretmek Uygulamalı Bir Rehber” adlı kitabın yazarlarının, otizm spektrum bozukluğu yaşayan çocukların sosyal bilişsel ve düşünsel becerilerini geliştirmek üzere bir araya gelerek yaptıkları araştırmalara dayanan protokoller sunmaktadır. İlk kitaptaki programı, bilimsel geçerliliği dikkate alarak, kullanımı kolay ve açık olan, bilgisel durumları anlama prensipleri ve bunu içeren resimleştirilmiş öyküleri aktiviteler, örnekler içeren ve prensiplerin genellemesinin de gerekli olduğu bir içerikte genişletmişlerdir. Çalışma kitabını, ebeveynlere, eğitimcilere ve uzmanlara öneriyoruz ve otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuk ve ergenlerde başkalarının zihnini anlamayla ilgili çalışmalarına dair bir temel oluşturmasını diliyoruz.

Yazar: Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwin
Çevirmen: Selin Atasoy
Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık

Otizmi Olan Çocuklara Zihin Okumayı Öğretmek – Uygulamalı Bir Rehber

Otizm ve benzeri güçlükler çeken çocukların başkalarının düşünceleri, inançları, istek ve niyetlerinden anlam çıkarabilmelerine yönelik çok sayıda ve nitelikli çalışmalar yapılmıştır. Günümüzde bu güçlükler otizmin karakteristikleri olan sosyal ve iletişimsel problemlerin altında yatan temel nedenler olarak görülmektedir.

Otizmi olan çocuklara zihin okumayı öğretme, “zihin kuramı” yoksunluğunun çocukların diğer alanlarda gösterdikleri işlevleriyle ilişkisini araştırtırmakta ve aynı zamanda başkalarının zihinsel durumlarını anlamayla ilişkili becerileri artırmak üzere birçok deneysel çalışma tanımlamaya çalışan bir alan olmuştur.

Yazarlar, kendi müdahale programlarını çizerek, kullandıkları öğretim materyallerine ve stratejilerine dair detaylı bilgi sağlayarak, otizm spektrum bozukluğunda olan bireylerin inançları, duyguları ve mış gibi yapma becerisini anlamalarına yardımcı olan uygulamalı bir rehber oluşturmuşlardır. Yazarlar aşağıda görülen spesifik ve sorunlu alanlara değinmişlerdir:

Yüz ifadelerinin nasıl yorumlanacağı; Üzüntü, kızgınlık,korku ve mutluluk duygularının nasıl tanınacağı; Duyguların durumlardan ya da olacaklardan nasıl etkilendiği; Nesnelerin başka insanların bakış açısından nasıl görülebildiği; Bir başkasının bilgi ve inancını nasıl anlayabileceğimizi. Takibi ve uygulaması kolay olan bu rehber kitap, özel eğitim öğretmenlerine, eğitim ve klinik psikologlarına, konuşma ve dil terapistlerine ve otizmi olan çocuklara bakım veren kişilere yönelik hazırlanmıştır.

(Tanıtım Bülteninden)

 

Yazar: Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwin
Çevirmen: Selin Atasoy
Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık

Çocuğunuz Sizden Ne Bekliyor?

9 Ara 2016 Kitap

Sağlıklı Büyüme ve Gelişim İçin 250 Soru-Cevap

Televizyon izlemek otizme sebep olur mu? Çocuk doğru ve yanlışı ne zaman ayırabilir? Küçük çocuklar için psikiyatri olur mu? Çocukların hayatında kitapların yeri nedir? Niçin oyun oynarız? Hangi yaşta hangi aşılar yapılır?
Ve daha birçok soru.

Şule Yazgan ve Yankı Yazgan’ın, okur ve hastalardan gelen soruların ışığında yazdıkları kitap, boşanma, beslenme, ağlayarak uyanma, sigaranın zararları, emzirmenin yararları, yuvaya başlangıç dönemi, tuvalet eğitimi ve benzeri birçok konuda anne-babaların aklına gelebilecek her türlü soruyu cevaplıyor.

 

Yazar: Şule Yazgan/Yankı Yazgan

 

Yayınevi: Kapital

Riskli Bebek ve Küçük Çocuklar için Etkinlikler

13 May 2016 Kitap

riskli-kucuk-cocuk-ve-bebekler-icin-etkıinliklerYayım tarihi: 05/2016
Yazar: Deborah Fein, Molly Helt, Linn Brennan, Marianne Barton
Çevirmen: Prof. Dr. Nahit Motavalli Mukaddes, Uzm. Dr. Canan Tanıdır
Yayınevi: Nobel Tip Kitabevi

 

Riskli bebekler için etkinlikler kitabının Türkçe’ye çevrilmesindeki katkılarından dolayı değerli arkadaşım Prof. Dr. Nahit Motavalli Mukaddes’e içtenlikle müteşekkirim. Türkçe çeviri bu kitabın ilk çevirisidir ve bizim, İngilizce konuşan ülkeler dışında yaşayan ebeveynlere düşüncelerimizi aktarmak ve önerilerde bulunmak konusundaki düşlerimizin gerçekleşmesi için atılmış bir adımdır.

Doğal Ortamlarda Öğretim

22 Nis 2016 Kitap

DOĞAL ORTAMLARDA ÖĞRETİMAÇIKLAMA: bu kitap, normal gelişim gösteren, gelişimsel geriliği ya da bu olan ya da gelişimsel açıdan risk altında olan okulöncesi çocuklara yönelik öğretim tekniklerini içermektedir. Kitabın amacı, ebeveynlere çocuklar ile çalışan uzmanlara (örn., çocuk gelişimci, psikolog, özel eğitimci, okulöncesi öğretmeni gibi) günlük doğal yaşam içerisinde yer alan rutinler sırasında çocuklara nasıl öğretim sunulabileceği hakkında bilgiler sunmaktadır. Kitap, ilgili alan yazındaki etkili tüm öğretim yöntemlerini kapsamamakla birlikte, kitaptaki öğretim yöntemlerinin etkililiği bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır.

 

İkinci baskısı olan bu kitapta öğretim teknikleri ya da stratejilere ilişkin açıklamalar genişletilmiş, resimlerle zenginleştirilmiştir.

 

Yazar:İbrahim H.Diken
Yayınevi:Eğiten Kitap

Basım Tarihi: 2015
Dil: Türkçe

Dil Becerilerini Geliştirme

22 Nis 2016 Kitap

DİL BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEAÇIKLAMA:  bu kitap erken çocukluk döneminde   (özellikle 1,5-6 yaş) dil gelişimi normal olan, çeşitli nedenlerle dil gelişiminde gecikme olan ya da dil gelişiminde gecikme riski olan çocukların ebeveynlerine ve bu çocuklarla çalışan uzmanlara/eğitimcilere (örn, çocuk gelişimci, psikolog, özel eğitim öğretmeni, Okul öncesi öğretmeni gibi) yönelik olarak hazırlanmıştır. Kitabın amacı, günlük doğal yaşam içerisinde yer alan rutinler sırasında çocukların dil becerilerini desteklemeye yönelik olarak ebeveyn ve uzmanlara/eğitimcilere pratik yollar öğretmektir.

 

 

Yazar:İbrahim H.Diken
Yayınevi:Eğiten Kitap

Basım Tarihi: 2015
Dil: Türkçe

100 Soruda Otizm Aileler ve Uzmanlar İçin El Kitabı

22 Nis 2016 Kitap

100 SORUDA OTİZMAÇIKLAMA: Otizm hakkında 100 soru ve cevap: Bir hekim/bakıcı ebeveynden uzman görüş kitabı otizmli çocuklar ve yetişkinler için sevgi ve bakım sağlayan kişiler için büyük önem taşıyan konular üzerinde odaklanmıştır. Bu kitap size nedenleri, tanısı, tedavi seçenekleri, destek kaynakları ve daha fazlası da dahil olmak üzere, otizmde en sık sorulan sorular hakkında güvenilir ve pratik cevaplar verir.

 

Otizmli bir çocuğun ebeveyni olan bir doktor tarafından yazılan bu metin, yazarın tıbbi bilgisini, kapsamlı araştırmasını ve kişisel deneyimini birleştirmiştir. Otizmin fiziksel ve duygusal karmaşası ile başa çıkan kişilerin tüm sevdikleri için paha biçilmez bir kaynaklık yapan metin, diğer otizmli çocukların ailelerinin düşünce ve açıklamalarıyla desteklenmiştir.

 

 

Yazar:Campion Ouinn
Yayınevi:Anı Yayınları
Çevirmen: Ümit Şahbaz
Basım Tarihi: 2016
Dil: Türkçe

Engellilik ve Ayrımcılık

28 Mar 2016 Kitap

Engellilik-ve-ayrimcilikSabancı Vakfı TGHP desteği ile İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Eğitim ve Çalışmaları Merkezi tarafından sunulan Eğitim Ortamında Engelli Ayrımcılığı ile Mücadele Etmek projesi çıktıları Engellilik ve Ayrımcılık: Eğitimciler için Temel Metinler ve Örnek Dersler başlıklı yayında derlendi!

Derleyenler: Kenan Çayır – Melisa Soran – Melike Ergün

Birinci kısım: Temel Metinler

Sakatlığın Tarihsel İnşası – Sibel Yardımcı

Sakatlık ve Siyaset – Sibel Yardımcı

Birleşmiş Milletler Engelli Hakları Sözleşmesi – İdil Işıl Gül

Engelliliğe Dayalı Ayrımcılıkla Mücadelede Hukukun Rolü – İdil Işıl Gül

Tanım, Kapsam ve Geliştirilen Politikalar Düzleminde Türkiye’de Erişilebilirlik – Hakan Özgül

Engellilerin Eğitime Erişiminde Kamusal Sosyal Destek Programlarının Önemi – Volkan Yılmaz

Engelli Çocukların Eğitim Hakkı: İnsan Hakları Çerçevesinde Kaynaştırma/Bütünleşme Yoluyla Eğitim – Z. Hande Sart

Engelli Ayrımcılığıyla Mücadele: Sahadan Anlatılar ve Gözlemler – Müge Ayan Ceyhan

İkinci kısım: Örnek Dersler

Ders 1: İletişim Araçları, Engellilik ve Erişilebilirlik

Ders 2: Aylin’in Eğitim Hikâyesi
Ders 3: Herkes için Eğitim

Ders 4: Yardım Kampanyalarına Eleştirel Bakmak

Ders 5: Engelli Hakları

Ders 6: Erişilebilirlik Bir İnsan Hakkıdır!

Ders 7: Herkes için Tasarım

Ders 8: Sağlamcı Anlayış ve Mükemmel Bedenler

Ders 9: Bir Adalet Arayışı: Eğitimde Ayrımcılık Davası

1 2 3 8

Search

+

 

DUYURU

ALGI ABA TERAPİ MERKEZİNİN İSİM DEĞİŞİKLİĞİ HK;

ALGI ABA TERAPİ ve ÇOCUK GELİŞİM MERKEZİ

2007-2008 Akademik Yılında eğitim ve öğretime başlayan kurumumuz, bu sene 12. yılını geride bıraktı. 12 yıllık gelişimimiz içinde, Dünya ve ülkemiz özel eğitim tarihinden, kültüründen ve camiasından güç aldığımız kurumumuz, aynı zamanda geleceğe vizyoner bakan anlayışla da önümüzü açtı. Bu anlamda açıldığımız günden bu güne, topluma faydalı olabilmek adına çıktığımız yolda, sistemimizde devam eden tüm çocuk ve ailelerimizin yaşam kalitelerini yükselttik ve yükseltmeye de devam ediyoruz. 7 Dokunuş ismini verdiğimiz takvim yaşı ile gelişim yaşını eşitlediğimiz çocuklarımızın sayısı da gittikçe artmaktadır. Saygın, itibarlı, güvenilir bir “Algı” oluşturmaya devam ediyoruz.

Amerika Atlanta’da bulunan, 2012 yılından bu güne know-how aldığımız ALL KİDS FİRST kurumu, BHCOE– Behavior Health Center of Excellence kurumu tarafından akreditasyona layık görülmüştür. Aile ve terapist memnuniyetinde, aile eğitiminde, terapist hizmet içi eğitiminde, ABA etik kurallarında, terapist kualifikasyonunda, ABA alanında, öğrenci gelişim oranı alanlarında  %95 başarı kriterini yakaladığı için bu yetkiyi hak etmiştir. Partnerimizin bu akreditasyona layık görülmesinden dolayı gururluyuz.

ALGI GRUP bünyesinde yer alan ve AR-GE birimimiz olan ALGI ABA TERAPİ MERKEZİ; ABA Terapi beraberinde sırasıyla, dil ve konuşma terapisi, fizyoterapi, oyunla tedavi, çocuk gelişim testleri, zihin kuramı, yetişkin psikiyatrisi, beslenme ve yeme bozuklukları yaklaşımları ile çalışmalarını tüm hızıyla devam ettirmektedir. Tüm bunların ışığında bugün sizlerle uzun süredir üzerinde çalıştığımız ve yeni bir uygulama olarak kurumumuza kazandıracağımız, “oyun temelli sosyal beceri grupları” ndan da bahsetmekten gurur duyuyorum. En geç bu yıl sonuna kadar tam gün ve yarım gün programları ile karşınıza çıkmaya hazırlanıyoruz. Böylelikle bir çatı altında, özel çocuklarımız ve aileleri için gerekli tüm eğitim öğretim ortamının var olmasını sağlamış olacağız.

Bu bağlamda bizler de gördük ki, sadece ABA Terapi yapmıyoruz. Zaman içinde hizmet çeşitliliğimize kattığımız ve katacağımız başlıklardan dolayı ismimizin yanına ek getirmek kaçınılmaz gibi duruyordu. “Algı ABA Terapi ve Çocuk Gelişim Merkezi” olarak bundan böyle anılmaktan gurur duyacağımızı bildirmek isterim.

Çok güçlü bir kadro ve uyumlu bir takım çalışması ile yapılacağına inandığımız, eğitimde yüksek standartların gerçekleştirilmesi, tüm programlarımızın buna hizmet etmesi en büyük dileğimizdir.

Sevgilerimle,

Selim Parlak

Kurucu / Direktör

Algı ABA Terapi ve Çocuk  Gelişim Merkezi