fbpx

Otizm’de ABA (UDA) Eğitimi ile Bir Gelişim Öyküsü – Oğuzhan

Oğuzhan 06/02/2009 doğumlu otizm tanılı bir çocuktur. Algı ABA Terapi Merkezi’ne 2012 Mayıs ayında başlamıştır. 18 aylık eğitiminde 850 saat kadar ABA seansı görmüştür. Eğitimi devam etmektedir. Aynı zamanda raporu ile Algı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde 8 bireysel 4 grup eğitimi almaktadır.

16/05/2012 tarihinde yapılan PEP-R (Psiko-Eğitimsel Profil) ölçeğine göre gelişim basamakları aşağıdaki gibidir. Test yapıldığında takvim yaşı: 3 yaş 3 ay

  • Taklit: 8 ay
  • Algı : 6 ay
  • İnce Motor: 19 ay
  • Kaba Motor: 19 ay
  • El-Göz Koordinasyonu: 15 ay
  • Bilişsel: 4 ay
  • Sözel: İfade edici dil gelişmemiştir.
  • Gelişimsel yaşı: 12 ay

11/09/2012 tarihinde yapılan temel motor beceriler değerlendirme raporuna göre  (Koşma, Yürüme, Sekme, Sıçrama, Atlama becerilerini kapsayan lokomotor becerileri; Atma, Fırlatma, Yakalama, Topa Ayak İle Vurma, 3 Tekerlekli Bisiklete binme becerilerini kapsayan nesne kontrol becerileri; Denge Ağacında Yürüme, Denge Salıncağında Durma, Sopa İle Topa Vurma ve Kovaya Top Atma becerilerini kapsayan denge koordinasyon becerilerini kapsamaktadır.)

Test sonunda öğrencinin koşma, yürüme, sıçrama gibi lokomotor becerilerini yapabildiği görülmüştür. Test içindeki diğer lokomotor becerileri, nesne kontrol becerileri ve denge koordinasyon becerilerinde yetersiz olduğu tespit edilmiştir.

01/03/2013 tarihinde yapılan ikinci PEP-R ölçeğine göre gelişim basamakları aşağıdaki gibidir. Test yapıldığında takvim yaşı:
  • 4 yaş 1 ay
  • Taklit: 2 yaş
  • Algı: 2 yaş 8 ay
  • İnce Motor: 3 yaş 3 ay
  • Kaba Motor: 3 yaş 1 ay
  • El-Göz Koordinasyonu: 2 yaş 3 ay
  • Bilişsel: 1 yaş 8 ay
  • Sözel: 1 yaş 5 ay
  • Gelişimsel yaşı: 2 yaş

Çalışılan program başlıkları şu şekildedir:

  • A- Pekiştirecin Etkisi ve İşbirligi ( Cooperation and Reinforcer Effectiveness)
  • B-Görsel Performans (Visual Performance)
  • C-Alıcı Dil ( Receptive Language)
  • D-Motor Taklit ( Motor İmitation)
  • E- Ses Taklidi ( Vocal İmitation)
  • F- İstek bildirme ( Request)
  • G- Adlandırma ( Labeling)
  • K- Oyun ve Eğlence ( Play and Leasure)
  • L-Sosyal İlişkiler ( Social İnteraction)
  • M-Grup Komutları ( Group İnstruction)
  • N-Sınıf Rutini ( Classroom Routines)
  • S- Yazma (Writing)
  • U- Giyinme ( Dressing)
  • Y-Kaba Motor ( gross motor)
  • Z-İnce Motor ( fine motor)

Oğuzhan merkezimizde eğitimine devam etmektedir.

Amacımız uzman gözüyle gelişimi farklı olan çocuklarımızın birincil bakıcıları(Anne, Baba, Dede, Nine, Kardeş, Gölge abla v.s.) ile etkili, bir iletişim kurabilmelerini sağlamak, çocuklarını anlamak ve çocukları tarafından anlaşılmalarını sağlamaktır.

*ÖZEL EĞİTİMDE SADECE ÇOCUK İLE ÇALIŞILMAZ*

Oyunun Adı : Meşe Palamutu
Oyunun amacı sıra bekleme. Oyun ilk oynamak isteyen kişiyle
başlar ve kim oyunun kuralına göre meşe palamutunu
toplayan birinci olur.
Sincap : Çark çevirildiğinde rengi olan meşe palamutunu alır.
Hırsız Sincap : Karşı tarafın meşe palamutlarını alır.
Uyuyan Sincap : Meşe palamutu alamaz.

Oyunu anne ve Oğuzhan oynuyor. Terapist moderatörlük
yapıyor.

ABA (UDA)’da Uygulamalı Aile Eğitiminden Bir Kesit

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

+

 

DUYURU

ALGI ABA TERAPİ MERKEZİNİN İSİM DEĞİŞİKLİĞİ HK;

ALGI ABA TERAPİ ve ÇOCUK GELİŞİM MERKEZİ

2007-2008 Akademik Yılında eğitim ve öğretime başlayan kurumumuz, bu sene 12. yılını geride bıraktı. 12 yıllık gelişimimiz içinde, Dünya ve ülkemiz özel eğitim tarihinden, kültüründen ve camiasından güç aldığımız kurumumuz, aynı zamanda geleceğe vizyoner bakan anlayışla da önümüzü açtı. Bu anlamda açıldığımız günden bu güne, topluma faydalı olabilmek adına çıktığımız yolda, sistemimizde devam eden tüm çocuk ve ailelerimizin yaşam kalitelerini yükselttik ve yükseltmeye de devam ediyoruz. 7 Dokunuş ismini verdiğimiz takvim yaşı ile gelişim yaşını eşitlediğimiz çocuklarımızın sayısı da gittikçe artmaktadır. Saygın, itibarlı, güvenilir bir “Algı” oluşturmaya devam ediyoruz.

Amerika Atlanta’da bulunan, 2012 yılından bu güne know-how aldığımız ALL KİDS FİRST kurumu, BHCOE– Behavior Health Center of Excellence kurumu tarafından akreditasyona layık görülmüştür. Aile ve terapist memnuniyetinde, aile eğitiminde, terapist hizmet içi eğitiminde, ABA etik kurallarında, terapist kualifikasyonunda, ABA alanında, öğrenci gelişim oranı alanlarında  %95 başarı kriterini yakaladığı için bu yetkiyi hak etmiştir. Partnerimizin bu akreditasyona layık görülmesinden dolayı gururluyuz.

ALGI GRUP bünyesinde yer alan ve AR-GE birimimiz olan ALGI ABA TERAPİ MERKEZİ; ABA Terapi beraberinde sırasıyla, dil ve konuşma terapisi, fizyoterapi, oyunla tedavi, çocuk gelişim testleri, zihin kuramı, yetişkin psikiyatrisi, beslenme ve yeme bozuklukları yaklaşımları ile çalışmalarını tüm hızıyla devam ettirmektedir. Tüm bunların ışığında bugün sizlerle uzun süredir üzerinde çalıştığımız ve yeni bir uygulama olarak kurumumuza kazandıracağımız, “oyun temelli sosyal beceri grupları” ndan da bahsetmekten gurur duyuyorum. En geç bu yıl sonuna kadar tam gün ve yarım gün programları ile karşınıza çıkmaya hazırlanıyoruz. Böylelikle bir çatı altında, özel çocuklarımız ve aileleri için gerekli tüm eğitim öğretim ortamının var olmasını sağlamış olacağız.

Bu bağlamda bizler de gördük ki, sadece ABA Terapi yapmıyoruz. Zaman içinde hizmet çeşitliliğimize kattığımız ve katacağımız başlıklardan dolayı ismimizin yanına ek getirmek kaçınılmaz gibi duruyordu. “Algı ABA Terapi ve Çocuk Gelişim Merkezi” olarak bundan böyle anılmaktan gurur duyacağımızı bildirmek isterim.

Çok güçlü bir kadro ve uyumlu bir takım çalışması ile yapılacağına inandığımız, eğitimde yüksek standartların gerçekleştirilmesi, tüm programlarımızın buna hizmet etmesi en büyük dileğimizdir.

Sevgilerimle,

Selim Parlak

Kurucu / Direktör

Algı ABA Terapi ve Çocuk  Gelişim Merkezi