fbpx

ABA (UDA) Terapi Yöntemiyle Uygulamalı Aile Eğitiminde Anne ile Seans – J.D.

Amacımız, uzman gözüyle gelişimi farklı olan öğrencilerimizin, birincil bakıcıları (anne, baba, abla, kardeş, dede, nine, gölge abla vs..) ile etkili iletişim kurabilmelerini sağlamak ve ailelerin çocuklarını anlaması ve çocukları tarafından anlaşılabilmelerini sağlamaktır.

 

“BU VİDEO DA, ALP VE ANNESİ, UYGULAMALI AİLE EĞİTİMİNDE ÖĞRENDİĞİ ŞEKİLDE SEANS YAPMAYA ÇALIŞMAKTADIR.”

 

Uygulamalı Aile Eğitiminde Anneye Seans Yönetme Konusunda Desteklerimiz Devam Etmektedir.

 

 

ABA (UDA) Terapi Yöntemiyle Uygulamalı Aile Eğitiminde Anne ile Seans – J.D.

Amacımız, uzman gözüyle gelişimi farklı olan öğrencilerimizin, birincil bakıcıları (anne, baba, abla, kardeş, dede, nine, gölge abla vs..) ile etkili iletişim kurabilmelerini sağlamak ve ailelerin çocuklarını anlaması ve çocukları tarafından anlaşılabilmelerini sağlamaktır.

 

“BU VİDEO DA, ALP VE ANNESİ, UYGULAMALI AİLE EĞİTİMİNDE ÖĞRENDİĞİ ŞEKİLDE SEANS YAPMAYA ÇALIŞMAKTADIR.”

 

Uygulamalı Aile Eğitiminde Anneye Seans Yönetme Konusunda Desteklerimiz Devam Etmektedir.

 

ABA (UDA) Terapi Yöntemiyle Uygulamalı Aile Eğitiminde Baba ile Seans – K.M.

Amacımız, uzman gözüyle gelişimi farklı olan öğrencilerimizin, birincil bakıcıları (anne, baba, abla, kardeş, dede, nine, gölge abla vs..) ile etkili iletişim kurabilmelerini sağlamak ve ailelerin çocuklarını anlaması ve çocukları tarafından anlaşılabilmelerini sağlamaktır.

 

“BU VİDEO DA, KORAY VE BABASI, UYGULAMALI AİLE EĞİTİMİNDE ÖĞRENDİĞİ ŞEKİLDE SEANS YAPMAYA ÇALIŞMAKTADIR.”

 

Uygulamalı Aile Eğitiminde Babaya Seans Yönetme Konusunda Desteklerimiz Devam Etmektedir.

Diğer Videolarımız

Amacımız, uzman gözüyle gelişimi farklı olan öğrencilerimizin, birincil bakıcıları (anne,
Show More

ABA (UDA) Terapi Yöntemiyle Uygulamalı Aile Eğitiminde Anne ile Seans

Amacımız, uzman gözüyle gelişimi farklı olan öğrencilerimizin, birincil bakıcıları (anne, baba, abla, kardeş, dede, nine, gölge abla vs..) ile etkili iletişim kurabilmelerini sağlamak ve ailelerin çocuklarını anlaması ve çocukları tarafından anlaşılabilmelerini sağlamaktır.

 

“BU VİDEO DA, KORAY VE ANNESİ YULİYA HANIM, UYGULAMALI AİLE EĞİTİMİNDE ÖĞRENDİĞİ ŞEKİLDE SEANS YAPMAYA ALIŞMAKTADIR.”

 

Uygulamalı Aile Eğitiminde Anneye Seans Yönetme Konusunda Desteklerimiz Devam Etmektedir.

 

ABA Terapi (UDA) Uygulamalı Aile Eğitimi’nde Gölge Abla ile Seans – Ata

 

*ÖZEL EĞİTİMDE SADECE ÇOCUK İLE ÇALIŞILMAZ*

Amacımız uzman gözüyle gelişimi farklı olan çocuklarımızın birincil bakıcıları (Anne, Baba, Dede, Nine, Kardeş, Gölge abla v.s.) ile etkili, bir iletişim kurabilmelerini sağlamak, çocuklarını anlamak ve çocukları tarafından anlaşılmalarını sağlamaktır.

Uygulamalı aile eğitiminde gölge abla ve Ata çalışıyor. Terapist moderatörlük yapıyor.

Gölge abla ile yanlış cevapların düzeltilme prosedürü üzerine çalışmalara devam edilecektir.

Ata, merkezimizde Ekim 2014 tarihinden itibaren yoğun eğitim almaya başlamıştır. ABA Programı uygulanmaktadır.

Ata’nin 01 Ekim 2014 tarihinde yapılan Pep-r (Otizmli Çocuklar için PsikoEğitimsel Profil) Ölçeği’ne göre; takvim yaşı 5 Yaş 3 Ay iken gelişimsel yaşı 1 Yaş 7 Ay olarak saptanmıştır.

Takvim Yaşı: 5 Yaş 3 Ay

Gelişimsel Ölçek Profili:

Taklit: 1 Yaş 3 Ay
Algı: 1 Yaş 2 Ay
İnce Motor: 2 Yaş 6 Ay
Kaba Motor: 3 Yaş 1 Ay
El-Göz Koordinasyonu: 1 Yaş 4 Ay
Bilişsel: 1 Yaş
Sözel: Sözel beceriler gelişme aşamasındadır.

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş 7 Ay

ABA (UDA)’da Uygulamalı Aile Eğitiminden Bir Kesit – Oğuzhan

Amacımız uzman gözüyle gelişimi farklı olan çocuklarımızın birincil bakıcıları(Anne, Baba, Dede, Nine, Kardeş, Gölge abla v.s.) ile etkili, bir iletişim kurabilmelerini sağlamak, çocuklarını anlamak ve çocukları tarafından anlaşılmalarını sağlamaktır.

*ÖZEL EĞİTİMDE SADECE ÇOCUK İLE ÇALIŞILMAZ*

Oğuzhan 06/02/2009 doğumlu otizm tanılı bir çocuktur. Algı ABA Terapi Merkezi’ne 2012 Mayıs ayında başlamıştır. 18 aylık eğitiminde 850 saat kadar ABA seansı görmüştür. Eğitimi devam etmektedir. Aynı zamanda raporu ile Algı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde 8 bireysel 4 grup eğitimi almaktadır.

16/05/2012 tarihinde yapılan PEP-R (Psiko-Eğitimsel Profil) ölçeğine göre gelişim basamakları aşağıdaki gibidir. Test yapıldığında takvim yaşı: 3 yaş 3 ay

Taklit: 8 ay
Algı : 6 ay
İnce Motor: 19 ay
Kaba Motor: 19 ay
El-Göz Koordinasyonu: 15 ay
Bilişsel: 4 ay
Sözel: İfade edici dil gelişmemiştir.
Gelişimsel yaşı: 12 ay

11/09/2012 tarihinde yapılan temel motor beceriler değerlendirme raporuna göre (Koşma, Yürüme, Sekme, Sıçrama, Atlama becerilerini kapsayan lokomotor becerileri; Atma, Fırlatma, Yakalama, Topa Ayak İle Vurma, 3 Tekerlekli Bisiklete binme becerilerini kapsayan nesne kontrol becerileri; Denge Ağacında Yürüme, Denge Salıncağında Durma, Sopa İle Topa Vurma ve Kovaya Top Atma becerilerini kapsayan denge koordinasyon becerilerini kapsamaktadır.)

Test sonunda öğrencinin koşma, yürüme, sıçrama gibi lokomotor becerilerini yapabildiği görülmüştür. Test içindeki diğer lokomotor becerileri, nesne kontrol becerileri ve denge koordinasyon becerilerinde yetersiz olduğu tespit edilmiştir.

01/03/2013 tarihinde yapılan ikinci PEP-R ölçeğine göre gelişim basamakları aşağıdaki gibidir. Test yapıldığında takvim yaşı: 4 yaş 1 ay

Taklit: 2 yaş
Algı: 2 yaş 8 ay
İnce Motor: 3 yaş 3 ay
Kaba Motor: 3 yaş 1 ay
El-Göz Koordinasyonu: 2 yaş 3 ay
Bilişsel: 1 yaş 8 ay
Sözel: 1 yaş 5 ay
Gelişimsel yaşı: 2 yaş

Çalışılan program başlıkları şu şekildedir:

A- Pekiştirecin Etkisi ve İşbirligi ( Cooperation and Reinforcer Effectiveness)
B-Görsel Performans (Visual Performance)
C-Alıcı Dil ( Receptive Language)
D-Motor Taklit ( Motor İmitation)
E- Ses Taklidi ( Vocal İmitation)
F- İstek bildirme ( Request)
G- Adlandırma ( Labeling)
K- Oyun ve Eğlence ( Play and Leasure)
L-Sosyal İlişkiler ( Social İnteraction)
M-Grup Komutları ( Group İnstruction)
N-Sınıf Rutini ( Classroom Routines)
S- Yazma (Writing)
U- Giyinme ( Dressing)
Y-Kaba Motor ( gross motor)
Z-İnce Motor ( fine motor)

Oğuzhan merkezimizde eğitimine devam etmektedir.
ARALIK 2013

ABA (UDA)’da Uygulamalı Aile Eğitimi’nde Gölge Ablaya Destek – Arda

Amacımız uzman gözüyle gelişimi farklı olan çocuklarımızın birincil bakıcıları (Anne, Baba, Dede, Nine, Kardeş, Gölge abla v.s.) ile etkili, bir iletişim kurabilmelerini sağlamak, çocuklarını anlamak ve çocukları tarafından anlaşılmalarını sağlamaktır.

*ÖZEL EĞİTİMDE SADECE ÇOCUK İLE ÇALIŞILMAZ*

Uygulamalı aile eğitiminde gölge abla ve Arda çalışıyor. Terapist moderatörlük yapıyor.

Arda merkezimizde Kasım 2013 tarihinden itibaren yoğun ABA eğitimi almaya başlamıştır. Arda 1 Kasım 2013 tarihinde yapılan PEP-R ölçeğine göre; takvim yaşı 7 yaş 3 ay iken, gelişimsel yaşı 1 yaş 7 ay olarak saptanmıştır.
Arda 17 Temmuz 2006 doğumlu, Otizm tanılı bir çocuktur.

Taklit: 1 yaş 7 ay
Algı : 4 ay
İnce Motor: 2 yaş 10 ay
Kaba Motor: 2 yaş 8 ay
El-Göz Koordinasyonu: 2 yaş 3 ay
Bilişsel: 1 yaş 2 ay
Sözel: 8 ay
Gelişimsel yaşı: 1 yaş 7 ay
Çalışılan ABA program başlıkları şu şekildedir:
B-Görsel Performans (Visual Performance)
C-Alıcı dil (Receptive Language)
D-Motor taklit (Motor Imitation)
E-Sözel taklit (Vocal Imitation)
F-İstek bildirme (Requests
K-Oyun ve boş zaman aktivitesi (Play and Leisure
L-Sosyal etkileşim (Social ınteraction)
S-Yazma (Writing)
Z-İnce motor (Fine motor
Arda Algı ABA Terapi Merkezi’mizde eğitimine devam etmektedir.
Ocak 2014

ABA (UDA) ‘da Uygulamalı Aile Eğitiminden Bir Kesit (Meşe Palamudu) – Oğuzhan

Amacımız uzman gözüyle gelişimi farklı olan çocuklarımızın birincil bakıcıları(Anne, Baba, Dede, Nine, Kardeş, Gölge abla v.s.) ile etkili, bir iletişim kurabilmelerini sağlamak, çocuklarını anlamak ve çocukları tarafından anlaşılmalarını sağlamaktır.

*ÖZEL EĞİTİMDE SADECE ÇOCUK İLE ÇALIŞILMAZ*

Oyunun Adı : Meşe Palamutu
Oyunun amacı sıra bekleme. Oyun ilk oynamak isteyen kişiyle
başlar ve kim oyunun kuralına göre meşe palamutunu
toplayan birinci olur.
Sincap : Çark çevirildiğinde rengi olan meşe palamutunu alır.
Hırsız Sincap : Karşı tarafın meşe palamutlarını alır.
Uyuyan Sincap : Meşe palamutu alamaz.

Oyunu anne ve Oğuzhan oynuyor. Terapist moderatörlük
yapıyor.

Oğuzhan 06/02/2009 doğumlu otizm tanılı bir çocuktur. Algı ABA Terapi Merkezi’ne 2012 Mayıs ayında başlamıştır. 18 aylık eğitiminde 850 saat kadar ABA seansı görmüştür. Eğitimi devam etmektedir. Aynı zamanda raporu ile Algı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde 8 bireysel 4 grup eğitimi almaktadır.

16/05/2012 tarihinde yapılan PEP-R (Psiko-Eğitimsel Profil) ölçeğine göre gelişim basamakları aşağıdaki gibidir. Test yapıldığında takvim yaşı: 3 yaş 3 ay

Taklit: 8 ay
Algı : 6 ay
İnce Motor: 19 ay
Kaba Motor: 19 ay
El-Göz Koordinasyonu: 15 ay
Bilişsel: 4 ay
Sözel: İfade edici dil gelişmemiştir.
Gelişimsel yaşı: 12 ay

11/09/2012 tarihinde yapılan temel motor beceriler değerlendirme raporuna göre (Koşma, Yürüme, Sekme, Sıçrama, Atlama becerilerini kapsayan lokomotor becerileri; Atma, Fırlatma, Yakalama, Topa Ayak İle Vurma, 3 Tekerlekli Bisiklete binme becerilerini kapsayan nesne kontrol becerileri; Denge Ağacında Yürüme, Denge Salıncağında Durma, Sopa İle Topa Vurma ve Kovaya Top Atma becerilerini kapsayan denge koordinasyon becerilerini kapsamaktadır.)

Test sonunda öğrencinin koşma, yürüme, sıçrama gibi lokomotor becerilerini yapabildiği görülmüştür. Test içindeki diğer lokomotor becerileri, nesne kontrol becerileri ve denge koordinasyon becerilerinde yetersiz olduğu tespit edilmiştir.

01/03/2013 tarihinde yapılan ikinci PEP-R ölçeğine göre gelişim basamakları aşağıdaki gibidir. Test yapıldığında takvim yaşı: 4 yaş 1 ay

Taklit: 2 yaş
Algı: 2 yaş 8 ay
İnce Motor: 3 yaş 3 ay
Kaba Motor: 3 yaş 1 ay
El-Göz Koordinasyonu: 2 yaş 3 ay
Bilişsel: 1 yaş 8 ay
Sözel: 1 yaş 5 ay
Gelişimsel yaşı: 2 yaş

Çalışılan program başlıkları şu şekildedir:

A- Pekiştirecin Etkisi ve İşbirligi ( Cooperation and Reinforcer Effectiveness)
B-Görsel Performans (Visual Performance)
C-Alıcı Dil ( Receptive Language)
D-Motor Taklit ( Motor İmitation)
E- Ses Taklidi ( Vocal İmitation)
F- İstek bildirme ( Request)
G- Adlandırma ( Labeling)
K- Oyun ve Eğlence ( Play and Leasure)
L-Sosyal İlişkiler ( Social İnteraction)
M-Grup Komutları ( Group İnstruction)
N-Sınıf Rutini ( Classroom Routines)
S- Yazma (Writing)
U- Giyinme ( Dressing)
Y-Kaba Motor ( gross motor)
Z-İnce Motor ( fine motor)

Oğuzhan merkezimizde eğitimine devam etmektedir.
Ocak 2014

Search

+