ABA (UDA)’da Uygulamalı Aile Eğitiminden Bir Kesit – Oğuzhan
Amacımız uzman gözüyle gelişimi farklı olan çocuklarımızın birincil bakıcıları(Anne, Baba, Dede, Nine, Kardeş, Gölge abla v.s.) ile etkili, bir iletişim kurabilmelerini sağlamak, çocuklarını anlamak ve çocukları tarafından anlaşılmalarını sağlamaktır.
*ÖZEL EĞİTİMDE SADECE ÇOCUK İLE ÇALIŞILMAZ*
Oğuzhan 06/02/2009 doğumlu otizm tanılı bir çocuktur. Algı ABA Terapi Merkezi’ne 2012 Mayıs ayında başlamıştır. 18 aylık eğitiminde 850 saat kadar ABA seansı görmüştür. Eğitimi devam etmektedir. Aynı zamanda raporu ile Algı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde 8 bireysel 4 grup eğitimi almaktadır.
16/05/2012 tarihinde yapılan PEP-R (Psiko-Eğitimsel Profil) ölçeğine göre gelişim basamakları aşağıdaki gibidir. Test yapıldığında takvim yaşı: 3 yaş 3 ay
Taklit: 8 ay
Algı : 6 ay
İnce Motor: 19 ay
Kaba Motor: 19 ay
El-Göz Koordinasyonu: 15 ay
Bilişsel: 4 ay
Sözel: İfade edici dil gelişmemiştir.
Gelişimsel yaşı: 12 ay
11/09/2012 tarihinde yapılan temel motor beceriler değerlendirme raporuna göre (Koşma, Yürüme, Sekme, Sıçrama, Atlama becerilerini kapsayan lokomotor becerileri; Atma, Fırlatma, Yakalama, Topa Ayak İle Vurma, 3 Tekerlekli Bisiklete binme becerilerini kapsayan nesne kontrol becerileri; Denge Ağacında Yürüme, Denge Salıncağında Durma, Sopa İle Topa Vurma ve Kovaya Top Atma becerilerini kapsayan denge koordinasyon becerilerini kapsamaktadır.)
Test sonunda öğrencinin koşma, yürüme, sıçrama gibi lokomotor becerilerini yapabildiği görülmüştür. Test içindeki diğer lokomotor becerileri, nesne kontrol becerileri ve denge koordinasyon becerilerinde yetersiz olduğu tespit edilmiştir.
01/03/2013 tarihinde yapılan ikinci PEP-R ölçeğine göre gelişim basamakları aşağıdaki gibidir. Test yapıldığında takvim yaşı: 4 yaş 1 ay
Taklit: 2 yaş
Algı: 2 yaş 8 ay
İnce Motor: 3 yaş 3 ay
Kaba Motor: 3 yaş 1 ay
El-Göz Koordinasyonu: 2 yaş 3 ay
Bilişsel: 1 yaş 8 ay
Sözel: 1 yaş 5 ay
Gelişimsel yaşı: 2 yaş
Çalışılan program başlıkları şu şekildedir:
A- Pekiştirecin Etkisi ve İşbirligi ( Cooperation and Reinforcer Effectiveness)
B-Görsel Performans (Visual Performance)
C-Alıcı Dil ( Receptive Language)
D-Motor Taklit ( Motor İmitation)
E- Ses Taklidi ( Vocal İmitation)
F- İstek bildirme ( Request)
G- Adlandırma ( Labeling)
K- Oyun ve Eğlence ( Play and Leasure)
L-Sosyal İlişkiler ( Social İnteraction)
M-Grup Komutları ( Group İnstruction)
N-Sınıf Rutini ( Classroom Routines)
S- Yazma (Writing)
U- Giyinme ( Dressing)
Y-Kaba Motor ( gross motor)
Z-İnce Motor ( fine motor)
Oğuzhan merkezimizde eğitimine devam etmektedir.
ARALIK 2013
Cevapla
Want to join the discussion?Feel free to contribute!