fbpx

Korhan ABA (UDA) Terapi Yöntemi ile Otizm’den Kurtuldu

BAŞLANGIÇ;

 

İlk olarak konuşma gecikmesi olmuş. Aile nasılsa geçer ve konuşur diye düşünmüş. Bir şeylerin yolunda gitmediğini doktor olan dede fark etmiş. Korhan’ın konuşmaması, komut almaması, ismine tepki vermemesi ile bir doktora götürülmesi gerektiğini söylemiş. Anne, çocuk 6 aylıkken çalışmaya başlamış. Korhan’a o sırada bakıcı tutmuşlar. 2.5 yıl kadar aynı bakıcı evde kalmış. Anne sabah 08.00-18.00 arası çalışıyormuş. En önemli zamanlarının evde bakıcı ile geçmiş olması ve ev dışında vakit geçirilmemesi kayıp zamanlar. Evde bakıcıyla geçen zamanların ayrıntısı bilinmiyor! Çocuk Doktoru Psikiyatrise yönlendirmiş ekleme yaparak “bir şey çıkmayacak merak etmeyin “ demiş.

 

Psikiyatrist otizm teşhisi koymuş. Balık yağı önermiş ayrıca alerji için sonbahar da kullanılmak üzere ilaç vermiş. Yoğun ABA terapisinden faydalanmasını tavsiye etmiş. Aile eğitimi ve bilinçlenme konusunda destek olunmasını istemiş. Eğitim sürecinde karşılaşacağımız engellerden biri olan hiperaktivite v.b. mücadele de ilaç gereksinimi ile destek vereceğini belirtmiş.

 

ABA TERAPİ

 

(PEP-R)

 

Korhan ile Temmuz 2014 tarihi itibariyle merkezimizde ABA Terapi Programı uygulanmaya başlanmıştır. Ağustos 2014’de Uygulanan Pep-R (Otizmli Çocuklar İçin Psikoeğitimsel Profil) Ölçeği Değerlendirme Sonuçları;

 

Takvim Yaşı: 3 Yaş 5 Ay

Gelişimsel Ölçek Profili:

Taklit: 1 Yaş 7 Ay
Algı: 2 Yaş 7 Ay
İnce Motor: 1 Yaş 10 Ay
Kaba Motor: 2 Yaş
El-Göz Koordinasyonu: 2 Yaş 8 Ay
Bilişsel: 1 Yaş 2 Ay
Sözel: 2 Yaş

 

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş 8 Ay

 

VİNELAND Kasım 2014 de uygulanan Vineland Adaptif Davranış Skalası’ndaki alanlara göre uyum düzeyi yaş dilimleri Sonuçları;

 

Takvim Yaşı:3 yaş 9 ay

 

İletişim Becerileri :2 yaş

Günlük Yaşam Becerileri: 1 yaş 6 ay

Sosyalleşme Becerileri: 2 yaş

Motor Becerileri :2 yaş 6 ay

Tüm alt alanların toplam puanlarına bakıldığında

uyum düzey yaşı 2 yaş olarak çıkmıştır.

Ayrıca anne Skalanın uyumsuz davranış çizelgesinde, Korhan’ın herhangi bir problemli davranışı bulunmadığını belirtmiştir.

 

GOBDÖ 

 

Kasım 2014 de Gilliam Otistik Bozukluk Değerlendirme Ölçeği-2-Türkiye Versiyonu ile değerlendirilmiştir.

Takvim Yaşı: 3 Yaş 9 Ay

Yapılan değerlendirme sonucu;

 

OTİSTİK BOZUKLUK İNDEKSİ               : 55

 

*KARAR : Otistik bozukluk görülme olasılığı yok.

 

RAPOR Aralık 2014

 

                      Doğal gelişimde yaşıtlarına göre nerede olduğu Portage Gelişim Ölçeği ile takip edilmektedir. Korhan’ın konuşma seviyesi şuan sorulan sorulara cevap verme ve isteklerini bildirme düzeyindedir. Diyalog kurma, okunan hikayedeki olayı anlatma, yaşadığı/gördüğü bir olayı anlatma, belirli bir konu üzerinde fikir yürütme ve konuşma becerilerinde desteğe ihtiyaç duymaktadır. Korhan ilk geldiği zamanlarda becerileri öğrenirken çok sayıda tekrara ihtiyaç duyarken şuan birkaç deneme ile öğrenmektedir. Korhan, doğal ortamda öğrenme modeline çok yakın bir seviyede olduğu için çalışmalarımız anaokuluna benzer olarak düzenlenen bir ortamda devam edecektir. Korhan’ın gelişimsel yaş olarak yaşıtlarını yakalasa bile tuvalet becerilerinin olmaması yaşıtlarıyla birlikte anaokuluna gidebilmesine engel olacaktır. Bu nedenle tuvalet becerisi bundan sonra takip edeceğimiz eğitim programının önemli bir kısmını teşkil edecektir.

 

ALGI ABA TERAPİ MERKEZİNDEKİ EĞİTİMİ DEVAM ETMEKTEDİR. İLGİLİ BİLGİ VE GÖRÜNTÜLER HAZİRAN 2014-OCAK 2015 DÖNEMİNE AİTTİR.

 

 

Ağustos 2014 Tarihinde Uygulanan PEP-R (Psikoeğitimsel Profil)  Ölçeği Değerlendirme Sonuçları

 

 Mayıs 2015 Tarihinde Uygulanan PEP-R   (Psikoeğitimsel Profil)  Ölçeği Değerlendirme Sonuçları

 

Kasım 2015 Tarihinde Uygulanan PEP-R   (Psikoeğitimsel Profil)  Ölçeği Değerlendirme Sonuçları

Takvim Yaşı: 3 Yaş 5 Ay

 

Gelişimsel Ölçek Profili:

 

Taklit: 1 Yaş 7 Ay

Algı: 2 Yaş 7 Ay

İnce Motor: 1 Yaş 10 Ay

Kaba Motor:  2 Yaş

El-Göz Koordinasyonu:  2 Yaş 8 Ay

Bilişsel: 1 Yaş 2 Ay

Sözel: 2 Yaş

 

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş 8 Ay

 

Takvim Yaşı: 4 Yaş 2 Ay

 

Gelişimsel Ölçek Profili:

 

Taklit: 3 Yaş 5 Ay

Algı: 4 Yaş

İnce Motor: 2 Yaş 10 Ay

Kaba Motor:  5 Yaş 2 Ay

El-Göz Koordinasyonu:  3 Yaş 8 Ay

Bilişsel: 2 Yaş 10 Ay

Sözel: 3 Yaş 9 Ay

 

Gelişimsel Yaş: 3 Yaş 6 Ay

 

Takvim Yaşı: 4 Yaş 8 Ay

 

Gelişimsel Ölçek Profili:

 

Taklit: 3 Yaş 5 Ay

Algı: 5 Yaş 2 Ay

İnce Motor: 4 Yaş

Kaba Motor:  5 Yaş 2 Ay

El-Göz Koordinasyonu:  4 Yaş 8 Ay

Bilişsel: 3 Yaş 3 Ay

Sözel: 4 Yaş

 

Gelişimsel Yaş: 4 Yaş

 

              ALGI ABA TERAPİ MERKEZİNDEKİ EĞİTİMİ SONLANMIŞTIR. MEZUNİYET KÜTÜĞÜNDE YERİNİ ALARAK, AYDA BİR DANIŞMANLIK HİZMETİNDEN FAYDALANMAKTADIR. KREŞ EĞİTİMİ DEVAM ETMEKTEDİR. İLGİLİ BİLGİ VE GÖRÜNTÜLER HAZİRAN 2014-ARALIK 2015 DÖNEMİNE AİTTİR.

 

Diğer Videolarımız
Uygulamalı Davranış Analizi (ABA) Eğitiminde Bir Gelişim Öyküsü
Onur 6 Yaşında yoğun ABA
Show More

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

+

 

DUYURU

ALGI ABA TERAPİ MERKEZİNİN İSİM DEĞİŞİKLİĞİ HK;

ALGI ABA TERAPİ ve ÇOCUK GELİŞİM MERKEZİ

2007-2008 Akademik Yılında eğitim ve öğretime başlayan kurumumuz, bu sene 12. yılını geride bıraktı. 12 yıllık gelişimimiz içinde, Dünya ve ülkemiz özel eğitim tarihinden, kültüründen ve camiasından güç aldığımız kurumumuz, aynı zamanda geleceğe vizyoner bakan anlayışla da önümüzü açtı. Bu anlamda açıldığımız günden bu güne, topluma faydalı olabilmek adına çıktığımız yolda, sistemimizde devam eden tüm çocuk ve ailelerimizin yaşam kalitelerini yükselttik ve yükseltmeye de devam ediyoruz. 7 Dokunuş ismini verdiğimiz takvim yaşı ile gelişim yaşını eşitlediğimiz çocuklarımızın sayısı da gittikçe artmaktadır. Saygın, itibarlı, güvenilir bir “Algı” oluşturmaya devam ediyoruz.

Amerika Atlanta’da bulunan, 2012 yılından bu güne know-how aldığımız ALL KİDS FİRST kurumu, BHCOE– Behavior Health Center of Excellence kurumu tarafından akreditasyona layık görülmüştür. Aile ve terapist memnuniyetinde, aile eğitiminde, terapist hizmet içi eğitiminde, ABA etik kurallarında, terapist kualifikasyonunda, ABA alanında, öğrenci gelişim oranı alanlarında  %95 başarı kriterini yakaladığı için bu yetkiyi hak etmiştir. Partnerimizin bu akreditasyona layık görülmesinden dolayı gururluyuz.

ALGI GRUP bünyesinde yer alan ve AR-GE birimimiz olan ALGI ABA TERAPİ MERKEZİ; ABA Terapi beraberinde sırasıyla, dil ve konuşma terapisi, fizyoterapi, oyunla tedavi, çocuk gelişim testleri, zihin kuramı, yetişkin psikiyatrisi, beslenme ve yeme bozuklukları yaklaşımları ile çalışmalarını tüm hızıyla devam ettirmektedir. Tüm bunların ışığında bugün sizlerle uzun süredir üzerinde çalıştığımız ve yeni bir uygulama olarak kurumumuza kazandıracağımız, “oyun temelli sosyal beceri grupları” ndan da bahsetmekten gurur duyuyorum. En geç bu yıl sonuna kadar tam gün ve yarım gün programları ile karşınıza çıkmaya hazırlanıyoruz. Böylelikle bir çatı altında, özel çocuklarımız ve aileleri için gerekli tüm eğitim öğretim ortamının var olmasını sağlamış olacağız.

Bu bağlamda bizler de gördük ki, sadece ABA Terapi yapmıyoruz. Zaman içinde hizmet çeşitliliğimize kattığımız ve katacağımız başlıklardan dolayı ismimizin yanına ek getirmek kaçınılmaz gibi duruyordu. “Algı ABA Terapi ve Çocuk Gelişim Merkezi” olarak bundan böyle anılmaktan gurur duyacağımızı bildirmek isterim.

Çok güçlü bir kadro ve uyumlu bir takım çalışması ile yapılacağına inandığımız, eğitimde yüksek standartların gerçekleştirilmesi, tüm programlarımızın buna hizmet etmesi en büyük dileğimizdir.

Sevgilerimle,

Selim Parlak

Kurucu / Direktör

Algı ABA Terapi ve Çocuk  Gelişim Merkezi