fbpx

Psikiyatriste Niçin Gitmeliyiz?

19 Tem 2016 Bülten, Genel

burcu-kayaDeğerli Velimiz;

 

Otizm Spektrum Bozukluğu için tanısal değerlendirme ve sonrasında düzenli olarak çocuğun bir psikiyatrist (gerekli olduğu taktirde nörolog) tarafından değerlendirilmesi çok büyük önem taşımaktadır.

 

Çocuğunuz ayrıntılı olarak gelişimsel, fiziksel, davranışsal olarak değerlendirilecek ve size gerekli geri bildirimlerde bulunulacak, bunun sonucunda çocuğunuzun gelişimine dair hiçbir ayrıntı atlanmamış olacaktır.

 

Otizm Spektrum Bozukluğu’nun her ne kadar temel yetersizliği sosyal-duygusal gelişme, iletişimsel becerilerde ve tekrarlayıcı davranışlar alanında olsa da, pek çok kişi bu belirtiler dışındaki sebeplerle de  psikiyatristlere başvurmaktadır. Özellikle çocuğunuzda; hırçınlık, huysuzluk, öfke, öğrenme sorunları, uyku sorunları, duygu durum bozuklukları, anksiyete, obsesif kompulsif bozuklukların biri yada birkaçı varsa mutlaka bir psikiyatriste başvurmalısınız.

 

Aynı zamanda önemli olan bir diğer konu da çocuğunuzun psikiyatrik bir değerlendirmeye ihtiyacı yok ise bu durumunda  uzman hekimler tarafından kontrol edilip sizlere gerekli bilginin sağlıklı bir şekilde verilmesidir.

 

Yapılan araştırmalar göstermektedir ki otizm spektrum bozukluğu içinde olan bir çocuk mutlaka tıbbi konsültasyonlarına düzenli olarak götürülmelidir.  Bir de Osb’ye eşlik eden davranışsal sorunlarda çocukta gözlemleniyorsa psikiyatrik incelemesi kesinlikle ihmal edilmemelidir.

 

Çocuklarda görülen psikiyatrik bozukluklar işlevselliği azaltıp, öğrenme hızlarını yavaşlattığı ve ileride daha büyük sorunlarla karşılaşma ihtimalini arttırdığı için zamanında ve önemle takip edilmesi gereken bir konudur.

 

Psikiyatristin yardımcı olabileceği durumlar kısaca aşağıdaki gibidir;

 

  • Dikkat eksikliği ve hiperaktivite sorunları
  • Duygu durum bozuklukları ( duygusal durumdaki ani değişiklikler)
  • Obsesif kompulsif bozukluklar (takıntılar)
  • Anksiyete bozuklukları (Klinik veriler otizmli, okul öncesi ve okul dönemi çocuklarında ve ergenlerde anksiyetenin en sık gözlenen rahatsızlık olduğunu belirtmektedir.
  • Psikotik bozukluklar
  • Tik bozuklukları
  • Uyku bozuklukları
  • Yeme bozuklukları
  • Selektif Mutizm (Konuşma becerisi olan ancak belli ortamlarda konuşmayı reddeden grubu tanımlamak için kullanılan tanı kategorisidir.)
  • Cinsel kimlik bozukluğu
  • Katatoni( Motor fonksiyon anormalliği ve davranışsal bozulma ile seyreden durumdur)
  • Öğrenme bozuklukları
  • Travma sonrası stres bozukluğu
  • Okul reddi (Karşıt gelme, çekingenlik, akademik problemler, tutarsız davranışlara maruz kalma ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olabileceği düşünülmektedir.)
  • Uygunsuz cinsel davranışlar
  • Sosyal ortamlardan kaçınma, huzursuzluk

 

 

 

Saygılarımla

BURCU KAYA

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ

ABA PROGRAM KOORDİNATÖRÜ

ABA’yı Algı’lamak Röportajları G.A.

22 Nis 2016 Genel, Röportaj

“ABA’yı ALGI’lamak” kapsamında çocuğuna “ABA’ dan eğitim aldıran velilerle röportajlar.
 
AMAÇ: ABA eğitimi almış velilerle röportaj yaparak, sistemi bilmeyen, ABA programının avantajlarını bilmeyen kişilere yol gösterici olmak.
 

ABA’yı Algı’lamak Röportajları B.Y.

15 Nis 2016 Genel, Röportaj

“ABA’yı ALGI’lamak” kapsamında çocuğuna “ABA’ dan eğitim aldıran velilerle röportajlar.

 

AMAÇ: ABA eğitimi almış velilerle röportaj yaparak, sistemi bilmeyen, ABA programının avantajlarını bilmeyen kişilere yol gösterici olmak.

 

 

Otizm Hakkında Mitler ve Gerçekler – eBebek Dergisi

5 Nis 2016 Basında Biz, Genel

Algı ABA Terapi Merkezi koordinatörlerinden psikolog Elif SANAL’ın ebebek’ten bebek dergisi Nisan 2016 sayısında Otizm hakkında mitler ve gerçekler röportajı yayınlandı.

 

ebebek-nisan-2016-1 ebebek-nisan-2016-2 ebebek-nisan-2016-3

Daha büyük görüntülemek için üzerine tıklayınız.

ABA’yı Algı’lamak Röportajları – Seda D.

30 Mar 2016 Genel, Röportaj

“ABA’yı ALGI’lamak” kapsamında çocuğuna “ABA’ dan eğitim aldıran velilerle röportajlar.

 

AMAÇ: ABA eğitimi almış velilerle röportaj yaparak, sistemi bilmeyen, ABA programının avantajlarını bilmeyen kişilere yol gösterici olmak.

 

 

ABA’yı ALGI’lamak Röportajları – Derya ÇAĞLAYAN

“ABA’yı ALGI’lamak” kapsamında çocuğuna “ABA’ dan eğitim aldıran velilerle röportajlar.

 

AMAÇ: ABA eğitimi almış velilerle röportaj yaparak, sistemi bilmeyen, ABA programının avantajlarını bilmeyen kişilere yol gösterici olmak.

 

 

ABA’yı ALGI’lamak Röportajları – Dilek Duygu ÇAKMAK

“ABA’yı ALGI’lamak” kapsamında çocuğuna “ABA’ dan eğitim aldıran velilerle röportajlar.

 

AMAÇ: ABA eğitimi almış velilerle röportaj yaparak, sistemi bilmeyen, ABA programının avantajlarını bilmeyen kişilere yol gösterici olmak.

 

ABA’yı ALGI’lamak Röportajları – Sibel ALALMIŞ

25 Şub 2016 Genel, Röportaj

 

“ABA’yı ALGI’lamak” kapsamında çocuğuna “ABA’ dan eğitim aldıran velilerle röportajlar.

 

AMAÇ: ABA eğitimi almış velilerle röportaj yaparak, sistemi bilmeyen, ABA programının avantajlarını bilmeyen kişilere yol gösterici olmak.

 

ABA’yı ALGI’lamak Röportajları – K.A.

“ABA’yı ALGI’lamak” kapsamında çocuğuna “ABA’ dan eğitim aldıran velilerle röportajlar.

 

AMAÇ: ABA eğitimi almış velilerle röportaj yaparak, sistemi bilmeyen, ABA programının avantajlarını bilmeyen kişilere yol gösterici olmak.

 

ABA’yı ALGI’lamak Röportajları – A.O.

5 Haz 2015 Genel, Röportaj

“ABA’yı ALGI’lamak” kapsamında çocuğuna “ABA’ dan eğitim aldıran velilerle röportajlar.

 

AMAÇ: ABA eğitimi almış velilerle röportaj yaparak, sistemi bilmeyen, ABA programının avantajlarını bilmeyen kişilere yol gösterici olmak.

 

1 2 3 4 5 6

Search

+