IMG_9769Anaokulu Sahibesi Ziynet Şensoy Hanım ve ekibine ABA Terapi çalışmalarımız hakkında bilgi verdik.

 

Anaokullarının iş akışının, görev ve sorumluluklarının, normal gelişim gösteren çocuklar üzerine daha yoğun yapılanmalı olduğu aşikar. Bundan sebepli zaman zaman farklı gelişim gösteren çocuklar (dil ve konuşma bozuklukları, sosyal gelişim bozukluklar, iletişim bozuklukları, otizm, zihinsel engel, gelişim gerilikleri vb.) bu dikkat mekanizmasının dışında kalabiliyorlar. Bu ziyaretlerdeki gayemiz, farkındalık oluşturmak ve iş birlikteliğimizin bilgi alış verişi çerçevesinde sürmesini sağlamak.

 

Ziyaretimizde, farklı gelişim gösteren bir bireyi yakalamanın yolları nelerdir? Sorusunun cevabı için kullanılabilecek formlar da paylaşıldı. Gelişim alanlarına göre 0-6 yaş aralığındaki sahip olunan beceriler listeleri, Otizm spektrum bozukluğu değerlendirmesinde gözlemlenecek öğeler listesi, Otizm spektrum bozuklukları için kırmızı bayrak listesi, Dsm 5 otizm spektrum bozuklukları tanı ölçütleri listesi, Otizm erken tanı tarama formu (m-chat), Anaokulu gözlem formu vb. gibi.

 

Farklı gelişim gösteren çocuklarımızın topluma kazandırılmasında ortaklık yapmaktan memnun olduğumuz konusunda hemfikir olarak anaokulundan ayrıldık.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir