OTZM_VE_SPEKTRUM_BOZUKLUU_OLAN_OCUKLAR_VE_ETMLERElif Tekin İftar, Vize Yayıncılık.

AÇIKLAMA: Nörolojik bir gelişimsel bozukluk olarak ele alınan otizm spektrum bozukluğunun görülme sıklığı her geçen gün artış göstermektedir. Bu artış karşısında ise öğretmenler, psikologlar ve ilgili diğer uzmanlar nitelikli hizmet sunma konusunda sorun yaşamaktadırlar. Bu konuda yürütülen araştırmalar şunları göstermektedir:

  • Otizmli çocuklara hizmet sunan uzmanlar yetersizliğin tam olarak ne olduğunu anladıklarında,
  • Otizmli çocukların gereksinim duydukları davranış ve becerileri öğretmek üzere etkili olan uygulamaların ne olduğuna bilimsel araştırma bulgularını dikkate alarak karar verip uygulayabildiklerinde,
  • Problem davranışları tanımlayıp kaydederek bu davranışları azaltmak ya da ortadan kaldırmak üzere ne tür düzenlemeler yapmaları ya da uygulamalar sunmaları gerektiğine karar verebildiklerinde,
  • Ekibin bir parçası olarak aile ve diğer uzmanlarla işbirliği içinde çalışabildiklerinde otizmli çocuklar ve ailelerine yönelik etkili uygulamalar gerçekleştirebilirler.

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri kitabında yukarıda sıralanan dört temel alanda otizm spektrum bozukluğu tanısı olan çocuklara hizmet sunan uzmanların bilgi ve deneyimlerini artırmak hedeflenmiştir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir