fbpx

İşitme Kaybı Nedir?

İŞİTME KAYBINA BAĞLI DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI

İşitme kaybına bağlı dil ve konuşma problemleri artikülasyon bozuklukları ve/veya gecikmiş /gelişimsel dil problemleri ile karşımıza çıkabilmektedir. Artikülasyon bozuklukları çocuğun belirli sesleri doğru çıkaramamasıdır veya hiç çıkarmamasıdır. Örneğin bir çocuk” k” harfi yerine” t “demesi ve kelimelerde her “k” gördüğü sese “t” demesi bir artikülasyon bozukluğudur. İşitme problemi yaşayan çocuklarda, işitme kaybının derecesine göre konuşma seslerinin bazılarının duyamazlar/duyamayabilirler. Konuşma sesleri 30dB civarındadır ve çocuğun kaybı bu derecelerde ise sesleri duyamayabilirler. Duyamadıkları için ise iki sesi işitsel olarak birbirlerinden ayırt edemeyebilirler. Yani bir çocuk işitsel olarak birbirine yakın iki sesi karıştırabilir, aynı şekilde duyuyor olabilir. Bu şekilde duyduğu ve farkını hissetmediği için ise konuşmada ve yazıda duyduğu gibi söyleyebilir. Ya da  İkinci bir dil ve konuşma problemimiz gecikmiş konuşma/gelişimsel  dil bozukluğuna da neden olabilir. Bu bozukluk çocuğun dil becerileri bakımından yaşıtlarını karşılayamamasıdır. Dile ait becerilerimiz, alıcı dil ve ifade edici dil becerileri olarak sınıflandırılabilir. Alıcı dil konuşulanı anlamayı kapsarken , ifade edici dil konuşmanın çıktısıdır. Yani alıcı kitabın kitap olduğunu bilmek iken, ifade edici dil ise kitap diyebilmektir. Çocuklar bebekliklerinden bu yana belirli alıcı dil ve ifade edici dil basamaklarından geçerler . Eğer ki bir çocuk yaşının gerektirdiği dil becerilerine sahip değilse gecikmiş konuşması olduğunu söyleyebiliriz. Eğer ki bir çocuk duymuyorsa konuşmayı öğrenmesi zorlaşacaktır. Çünkü çocuklar dili maruz kalarak , çevrelerinden duyarak öğrenirler . Bu yüzden küçük yaşlarda görülen ve müdahale edilmeyen işitme problemleri gecikmiş dil tablosunun ortaya çıkmasına ve çocukların dil , dolasıyla da akademik  becerilerinin geri kalmasına sebebiyet verebilir.

 

Ayla Ebru BALÇIK
Uzman Dil ve Konuşma Terapisti

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

+

 

DUYURU

ALGI ABA TERAPİ MERKEZİNİN İSİM DEĞİŞİKLİĞİ HK;

ALGI ABA TERAPİ ve ÇOCUK GELİŞİM MERKEZİ

2007-2008 Akademik Yılında eğitim ve öğretime başlayan kurumumuz, bu sene 12. yılını geride bıraktı. 12 yıllık gelişimimiz içinde, Dünya ve ülkemiz özel eğitim tarihinden, kültüründen ve camiasından güç aldığımız kurumumuz, aynı zamanda geleceğe vizyoner bakan anlayışla da önümüzü açtı. Bu anlamda açıldığımız günden bu güne, topluma faydalı olabilmek adına çıktığımız yolda, sistemimizde devam eden tüm çocuk ve ailelerimizin yaşam kalitelerini yükselttik ve yükseltmeye de devam ediyoruz. 7 Dokunuş ismini verdiğimiz takvim yaşı ile gelişim yaşını eşitlediğimiz çocuklarımızın sayısı da gittikçe artmaktadır. Saygın, itibarlı, güvenilir bir “Algı” oluşturmaya devam ediyoruz.

Amerika Atlanta’da bulunan, 2012 yılından bu güne know-how aldığımız ALL KİDS FİRST kurumu, BHCOE– Behavior Health Center of Excellence kurumu tarafından akreditasyona layık görülmüştür. Aile ve terapist memnuniyetinde, aile eğitiminde, terapist hizmet içi eğitiminde, ABA etik kurallarında, terapist kualifikasyonunda, ABA alanında, öğrenci gelişim oranı alanlarında  %95 başarı kriterini yakaladığı için bu yetkiyi hak etmiştir. Partnerimizin bu akreditasyona layık görülmesinden dolayı gururluyuz.

ALGI GRUP bünyesinde yer alan ve AR-GE birimimiz olan ALGI ABA TERAPİ MERKEZİ; ABA Terapi beraberinde sırasıyla, dil ve konuşma terapisi, fizyoterapi, oyunla tedavi, çocuk gelişim testleri, zihin kuramı, yetişkin psikiyatrisi, beslenme ve yeme bozuklukları yaklaşımları ile çalışmalarını tüm hızıyla devam ettirmektedir. Tüm bunların ışığında bugün sizlerle uzun süredir üzerinde çalıştığımız ve yeni bir uygulama olarak kurumumuza kazandıracağımız, “oyun temelli sosyal beceri grupları” ndan da bahsetmekten gurur duyuyorum. En geç bu yıl sonuna kadar tam gün ve yarım gün programları ile karşınıza çıkmaya hazırlanıyoruz. Böylelikle bir çatı altında, özel çocuklarımız ve aileleri için gerekli tüm eğitim öğretim ortamının var olmasını sağlamış olacağız.

Bu bağlamda bizler de gördük ki, sadece ABA Terapi yapmıyoruz. Zaman içinde hizmet çeşitliliğimize kattığımız ve katacağımız başlıklardan dolayı ismimizin yanına ek getirmek kaçınılmaz gibi duruyordu. “Algı ABA Terapi ve Çocuk Gelişim Merkezi” olarak bundan böyle anılmaktan gurur duyacağımızı bildirmek isterim.

Çok güçlü bir kadro ve uyumlu bir takım çalışması ile yapılacağına inandığımız, eğitimde yüksek standartların gerçekleştirilmesi, tüm programlarımızın buna hizmet etmesi en büyük dileğimizdir.

Sevgilerimle,

Selim Parlak

Kurucu / Direktör

Algı ABA Terapi ve Çocuk  Gelişim Merkezi