[vc_row][vc_column][heading text=”Otizm Spektrum Bozukluğu Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçekler”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]OSB Değerlendirmede Kullanılan Ölçekler TARAMADA KULLANILAN ARAÇLAR
18-30/36 ay için:
- CHAT (The checklist for autism in toddlers) (Baron-Cohen 1992).
- M-CHAT (The modified checklist for autism in toddlers)
2-4 yaş arası için:
- Sosyal iletişim soru listesi (SCQ) (Berument 1999).
Okul çağı çocuk için:
- Otizm spektrum araştırma soru listesi (ASSQ) (Ehlers&Gilberg 1993).
Yaşam Boyu:
- The Autism Quotinent (AQ) (Baron-Cohen 2001, Köse 2010)
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]TANISAL DEĞERLENDİRMEDE KULLANILAN ARAÇLAR
- Sosyal –iletişimsel bozukluk tanısı koyma (Diagnosis of Social and Communication Disorderi DISCO, Wing 2002).
- Otizm tanısal görüşmesi ( The Autism Diagnostic interwiev-revised) ( ADI-R, Lord ve ark. 1994) 3) 3-di (Skuse 2004).
- Otizm spektrumu veya Asperger tanısal görüşmesi (ASDI, Gilberg ve 2001).
- Otizm tanısal gözlem listesi (ADOS Di lavore 1995).
OSB SEMPTOMLARININ ŞİDDETİNİN DEĞERLENDİREN ÖLÇEKLER
- CARS: Çocukluk çağı otizm değerlendirme ölçeği (shopler 1980, İncekaş 2009)
- ABC (Otizm davranış listesi) (Krug 1980)
İŞLEV DÜZEYİNİ ÖLÇMEKTE KULLANILAN ARAÇLAR
- Vineland adaptif davranışlar ölçeği (Sparrow 1984)
- GAF: genel işlev düzeyini değerlendiren ölçek
Kaynak: Nahit Motavalli Mukaddes’in “Otizm Spektrum Bozuklukları Tanı ve Takip” kitabından alıntıdır.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]