Naile Bilen

Naile BİLEN

ABA Terapisti

İstanbul Şişli Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi mezunudur. Eğitimine İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Sosyal Hizmet programında devam etmektedir.  Lise eğitimi boyunca, Ataköy İlköğretim Anaokulu, Nalan Öğretmenim Anaokulu ve Mustafa Pars Anaokulu’nda staj yapmıştır.  Anaokulunda staj yapmanın yanı sıra çocuk oyun alanlarında, oyun ablalığı yapmıştır. Üniversite döneminde otizm tanısı olan öğrencilere hafta sonu evde özel eğitim desteği vermiştir. Bununla birlikte Okyanus Koleji ve Algı ABA Terapi ve Çocuk Gelişim Merkezi’nde stajını tamamlamıştır. Mezun olduktan sonra 1 yıla yakın, tam zamanlı olarak gelişimsel farklılığı olan bir çocuğa özel eğitim öğretmeni ve gölge öğretmen olarak destek sağlamıştır.

Çocuk gelişim alanıyla ilgili olarak “Montessori Eğitimi”, “Çocukta Öğrenme Stilleri Eğitimi”, “Okul Öncesi Okul Olgunluğu Eğitimi”, “Oyun ve Resimler ile Çocuğu Tanımak Eğitimi”, “Yaratıcı Drama Eğitimi ve Etkinlikleri”, “Çocukta Duygusal Zeka ve Liderlik Eğitimi”, “Çocukların Beslenme Alışkanlıkları Eğitimi”, “Çocuk ve Teknoloji Eğitimi”, “Çocuklarımızı Geleceğe Nasıl Hazırlıyoruz? Eğitimi”,  “Robotik ve Robotların Okul Öncesi Eğitiminde Kullanımı Eğitimi”,  “Sanat Atölyesi Maske ve Küçük Heykeller Temel Modelleme ve Teknikleri Eğitimi” ve “Okul Öncesi Eğitiminde Alternatif Yaklaşımlar Eğitimi” gibi farklı eğitimlere katılıp sertifikalar almıştır. Bunun yanı sıra  “Oyun Terapisi Nedir?” Semineri , “Çocuk Kitapları ve Medya Semineri” ve “Okul Öncesi Öğretmeni Olmak Semineri”, “Okul Öncesi Eğitimde Doğru Ebeveyn Tutumları Semineri” gibi birçok seminerlere katılmıştır.

Özel eğitim alanı ile ilgili olarak  “Teorik Ve Uygulamalı Olarak İşaret Dili Eğitimi”, “Otizmli Bireylerle İletişim Becerileri” , “Farklı Gelişen Çocuklarda Yapılan 10 Büyük Yanlış Uygulama” , “Kaynaştırma Eğitimi” , “Özel Çocuklarla Sosyal Beceri Öğretimi” ve “Otizmde Müziğin Önemi ve Eğitimi”  “Duyusal Oyun (Sensory Play) Atolye Semineri” gibi eğitimlere katılmıştır. 1.Uluslararası Uygulamalı Davranış Analizi Konferansı’nda görev almıştır. Bununla birlikte Milli Eğitim Bakanlığı onaylı “Özel Eğitim Öğretmenliği , Eğitimde Oyun Etkinlikleri” ve “Çocukla İletişim Sertifikası”  almıştır.

Çocuk Yogası eğitimi almış , seminerlerde uygulayıcı olarak görev yapmıştır.

ABA Sertifikası, AGTE (Ankara Gelişim Tarama Envanteri) ,GOBDÖ -2-TV (Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği-2-Türkçe Versiyonu), Zihin Kuramı , BAMBİ-STEP-FSQ (Beslenme Ölçeği ), Portage ,M-Chat, Okula Hazırlık Değerlendirme Testi, Frostig  Görsel Algı Testi, Gessel Gelişim Figürleri Testi ve Metropolitan Okul Olgunluğu Testi,Frankurter Dikkat Testi,Porteus Labirenti , Cattel 2A Zeka Testi , Burdon Dikkat Testi , Peabody Kelime Anlama Testi ,Kinder Angst , Kente Egy : 6-14 Yaş Zeka Testi , Sdöt : Öğrenme Bellek Testi , Resim Analizi uygulama yetkinliğine sahiptir.

Çalışmalarına Algı ABA Terapi ve Çocuk Gelişim Merkezi’nde devam etmektedir.