Furkan TAŞ

ABA Terapisti

İlköğretimini İstanbul’da tamamladıktan sonra lise eğitimi için Edirne’ye gitti. Lise eğitimi esnasında farklı kültür ve diller tanımak amacıyla Meksika’da yaklaşık 11 ay kadar değişim öğrencisi olarak bir ailenin yanında yaşadı. Türkiye’ye döndükten sonraki adaptasyon ve üniversiteye hazırlık sürecinin sonunda Ortadoğu Teknik Üniversitesi-Psikoloji bölümüne yerleşti.

Lisans hayatının başındaki hedefi olan klinik psikolojiye yönelik ilgisi zamanla çocuklar ve ergenlere odaklı bir ilgiye dönüştü. Bu ilgiye bağlı olarak alanda Çocuk Gelişimi ve Psikoloji’den Gelişimsel Psikopataloji’ye kadar birçok farklı ders aldı. Teoride elde ettiği bilgiyi pratiğe dökmek amacıyla lisans bilgisi dışında “nesiller arası hafıza aktarımı” ve “çocuklarda norm aktarımı” konulu farklı Workshop’larda çocuklar ve aileleriyle çalışarak sahada da tecrübe kazandı. Lisans hayatının son senesine girmeden önce yaptığı Algı ABA stajı esnasında ABA terapi, dil konuşma terapisi ve fizyoterapi seanslarında gözlemler gerçekleştirerek var olan saha bilgisini geliştirdi. Stajı sonucunda gelişim psikolojisine olan ilgisinin “özellikle” özel çocuklarla daha fazla olduğunun farkına vardı ve bu noktadan sonra otizm ve eivdence-based(kanıta dayalı) pratikler konusunda akademik okumalara ağırlık verdi. Ayrıca lisans hayatının son senesinde hali hazırda yürütülen, TÜBİTAK destekli ve Türkiye’de yaklaşık 60 şehirde çalışılması planlanan “ebeveynlik tutumları ve ebeveyn-çocuk iletişim özelliklerinin çocuk ve ergen gelişimine etkisi” konulu geniş çaplı bir araştırmanın ölçek oluşumu aşamasında yer aldı. Çalışmalarına Algı ABA Terapi ve Çocuk Gelişim Merkezinde devam etmektedir.