ABA (UDA) Terapi Sonrası Konuşmaya Başlayan Öğrenci

,

Mehdi 01-08-2008 doğumlu bir erkek çocuğudur. Beş buçuk aylıkken menenjit hastalığı geçirerek 2 ay hastanede yatmıştır. Geçici duyma ve görme problemleri olmuştur. Moskova, Tahran ve Bakü’de çeşitli tıbbi kontrollerden geçmiştir. Tıbbi bir tanı konmamış olmasıyla beraber yapılan testlerde gelişimsel gerilik durumu söz konusu olmuştur. Azerbeycan’dan İstanbul’a yerleşerek Algı ABA Terapi Merkezi’nde 27 Aralık 2011 tarihinde yoğun eğitim sistemine dahil edilmiştir.

28-12-2011 tarihinde yapılan PEP-R test sonucuna göre;

Taklit: 19 ay

Algı: 14 ay

İnce Motor: 13 ay

Kaba Motor: 17 ay

El Göz Koordinasyonu: 12 ay

Bilişsel: 4 ay

Sözel: İfade edici dil gelişmemiştir.

Genel Gelişimsel Yaş: 14 ay’dır.

27-12-2011 tarihinde yapılan motor becerileri değerlendirme raporuna göre: (Test İçeriği: Koşma, Yürüme, Sekme, Sıçrama, Atlama becerilerini kapsayan lokomotor becerileri; Atma, Fırlatma, Yakalama, Topa Ayak İle Vurma, 3 Tekerlekli Bisiklete binme becerilerini kapsayan nesne kontrol becerileri; Denge Ağacında Yürüme, Denge Salıncağında Durma, Sopa İle Topa Vurma ve Kovaya Top Atma becerilerini kapsayan denge koordinasyon becerilerini kapsamaktadır.)

Mehdi’nin koşma yürüme gibi lokomotor becerilerini yapabildiği görülmüştür. Testin içindeki koşma ve yürüme becerisi dışındaki diğer lokomotor becerileri, nesne kontrol becerileri ve denge koordinasyon becerilerinde yetersiz olduğu tespit edilmiştir.

Sonuç olarak Mehdi’nin motor becerilerinden denge, el göz ve el ayak koordinasyonu, vücut kontrolü ve koordinasyonu, nesne kontrol becerileri ve ince motor becerilerinde belirgin eksiklikler gözlenmiştir. Aralık 2011 ile Kasım 2012 tarihleri arasında merkezimizden eğitim almıştır.



0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir