ABA (UDA) Terapi Eğitimi Sonrası İlerleme – İpek

11 şubat 2011 doğumlu İpek E. merkezimize konuşma ve gelişim geriliği şikayeti ile Kasım 2013 tarihinde gelmiştir. Ebeveynlerinin anlatımına göre İpek dış dünya ile olan tüm iletişiminde isteklerini işaret dili ile anlatma eğilimindeydi. Ebeveynleri ilk olarak İpek’i çocuk psikiyatrisine götürmüş, psikiyatristin tavsiyesi ise kreş/oyun grubu olmuştur. Bir buçuk ay boyunca kreşe giden İpek adaptasyon sorunu nedeniyle devam etmemiştir. Daha sonra Algı ABA Terapi Merkezi’ne gelmişlerdir.

07 Kasım 2013 tarihinde yapılan aile görüşmesi ve değerlendirmede (2 yaş 8 ay 26 günlük ipek) alınan bilgiler doğrultusunda; Göz kontağı ve oyuncağa ilgi başlangıçta zayıf, sonrasında artış var. Tren sesinde (Ç) sesini taklit eder, Başka ses işitilmedi.İhtiyaçlarını karşılamak için sesini kullanmıyor. Elinden tutup istediği şeye yönlendirme var.8 Aylıkken yürümeye başlamış.
Biberon kullanmadan suyu bardaktan içmeye başlamış.Çatal Kaşık kullanan katı yiyeceklere alışkın bir çocuk.Anne, Baba dışında zorunlu kaldığı bazı kelimelerin haricinde sesini kullanmamış.Baba işe giderken hayır gibi yada köpek sesinde hav diyip sonrasında konuşmama gibi durumları varmış.Su istiyorsa bardakların yanına çekiyormuş, yiyecek istiyorsa dolaba gidip istediğini parmağıyla göstermeyi seçiyormuş.Hayvan seslerini taklit ettiği söylendi.İstediği olmadığında ağlama, yere yatma ve yeri tekmeleme varmış.Yabancıların yanında içine kapanık ailenin yanında daha rahatmış.Tuvalet eğitimi henüz yokmuş.
Denver testinde (test esnasında takvim yaşı tahmini 20-22 ay)
Kişisel Sosyal: 15 Ay
İnce Motor: 24 Ay
Dil Gelişimi: 14 Ay
Kaba Motor: Normal

Kasım 2013 yapılan PEP-R (PsikoEğitimsel Profil) Ölçeği’ne göre;
Takvim Yaşı: 2 Yaş 9 Ay
Gelişimsel Ölçek Profili
Taklit: 2 Yaş
Algı: 2 Yaş 1Ay
İnce Motor: 2 Yaş 4 Ay
Kaba Motor: 1 Yaş 10 Ay
El Göz Koordinasyonu: 2 Yaş
Bilişsel: 1 Yaş 8 Ay
Sözel: 1 Yaş 5 Ay

Gelişimsel Yaş: 1 Yaş 9 Ay

İpek kasım 2013 tarihinden itibaren ayda 20 seans ABA terapisi almaya başlamıştır. Terapide sırasıyla:
-Taklit
– Algı
– İnce Motor
– Kaba Motor
– El-Göz Koordinasyonu
– Bilişsel performans
– Sözel Performans alanlarında eğitim uygulandı ve İpek masa başı faaliyetlerinde ilk başlarda yaşadığı tüm motivasyon eksikliğini aştı.

ABA eğitimi sayesinde:
– Davranışsal kontrolünü kendisi sağlayabilmekte,
– Dil becerilerini bağımsız bir şekilde kullanabilmekte,
– İletişim başlatıp devam ettirebilmekte,
– Karşılıklı sosyal oyunlar oynayabilmektedir.

İpek ABA terapisi sonucunda;7 ayda 13 aylık bir ilerleme kaydetmiştir. Kurumumuza başvurduğunda yaşıtlarından 12 Ay geride olan İpek, şu anda yaşıtlarından sadece 4 ay geridedir.
Tuvalet eğitimini tamamlamış, etkili iletişim becerisi ilerlemiş, işaret dilinden uzaklaşıp konuşma becerisi yükselmiş olan İpek artık kreşe ve oyun gruplarına hazır bir çocuk haline gelmiştir.

———————————————————

Nisan 2014 tarihinde uygulanan PEP-R ölçeği değerlendirme sonuçları
Takvim Yaşı: 3 Yaş 2 Ay
Gelişimsel Ölçek Profili
Taklit: 3 Yaş
Algı: 4 Yaş
İnce Motor: 3 Yaş 3 Ay
Kaba Motor: 3 Yaş 10 Ay
El Göz Koordinasyonu: 2 Yaş 4 Ay
Bilişsel: 2 Yaş 11 Ay
Sözel: 2 Yaş 11 Ay
Gelişimsel Yaş: 2 Yaş 10 Ay

Bir Cevap Yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

+